Wijziging aantal appartementen van gemeenschap

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

Wijziging aantal appartementen per gemeenschap

#16 , 12 nov 2007 22:07

Ik vraag mij af waarom mijn advokaat ,terwijl hij wist en zelf van oordeel was dat we er tegenin moesten gaan, tot op het laatste ogenblik van onze 3 maanden gewacht heeft om dat dan ook daadwerkelihjk te doen ?
Laatst gewijzigd door bamboeka op 13 nov 2007 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#17 , 12 nov 2007 22:48

Omdat anders de tegenpartij soms obstakels kan creëren voor jouw dagvaarding. Ik heb eenmaal laten dagvaarden zonder daarmee rekening te houden. Nu weet ik dus waarom men soms (meestal) moet wachten.

Maar ook omdat jouw advocaat niet alleen die van jou is maar ook van andere. Die "wachtperiodes" laten hem toe zijn agenda goed te plannen.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#18 , 12 nov 2007 22:54

Aan meester ------------ zou ik willen zeggen dat geen enkel syndicus die niet naar de pijpen van de beheerraad danst als een "pupet on a string" nooit iets goed kan doen! Want spijtig genoeg verneem ik vandaag dat de syndicus die ze zelf al dan niet onrechtmatig hebben aangesteld, weg moet!Hij voldoet niet aan hun eisen! Begrijpen wie begrijpen kan! ! !
Laatst gewijzigd door bamboeka op 13 nov 2007 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#19 , 12 nov 2007 22:56

Aan meester TIMMERMANS zou ik willen zeggen dat geen enkel syndicus die niet naar de pijpen van de beheerraad danst als een "pupet on a string" nooit iets goed kan doen! Want spijtig genoeg verneem ik vandaag dat de syndicus die ze zelf al dan niet onrechtmatig hebben aangesteld, weg moet!Hij voldoet niet aan hun eisen! Begrijpen wie begrijpen kan! ! !
Het zijn de eigenaars die EN de syndicus EN beheerraad EN aannemers EN ... hebben die zij verdienen.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#20 , 05 dec 2007 21:07

de kwestie met het afgezonderde appartement heeft nooit op de dagorde gestaan.Er is zelfs nooit een woord over gezegd op een algemene vergadering.
De eigenaar heeft dat terloops medegedeeld, niet eens tegen iedereen.
Het is ook de eigenaar en voorzitter die verdeelsleutel heeft laten wijzigen.
Dit werd terug op de agenda gezet.
Men heeft 3 maanden om procedure te starten.
Niemand verteld daar echter bij dat het een jaar kan duren vooraleer men uitspraak doet.
Ondertussen moet je wel van staal zijn.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#21 , 06 dec 2007 01:42

Bovendien staat in onze kelder van de gemeenschap de elektriciteitstoevoerkast van een aanpalend prive-gebouw. Hier werd geen bijkomende verzekering voor afgesloten.

Wat gebeurd er indien er door kortsluiting brand ontstaat?

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#22 , 12 dec 2007 02:13

Onze basisakte wordt niet gevolgd. Men is hier ondeworpen aan de grillen van de voorzitter die denkt dat hij alles mag regelen en voorschrijven.
Al jaren gedraagt deze man zich als betweter, want hij weet het beter dan welke wet of basisakte.
Hij vind een basisakte toch maar een vodje papier.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#23 , 01 feb 2008 11:39

Onze basisakte werd nooit gevolg!
3 heren heel goede bekenden van de bouwfirma hebben van in het begin een handeltje onder elkaar opgezet. Elk had zijn belangenpostje. 1 was van de elektriciteitsfitma, 1 kreeg de verzekeringen en 1 werd syndicus en alles werd op voorhand onder hun 3tjes geregeld.

Maar mensen kopen toch hun appartement met een basisakte !
En zo heel direct ontek je dat gekonkelfoes niet te meer daar die syndicus NOOIT een aangetekend schrijven aanvaarde of afhaalde.

Ik vind dat er nood is om mensen beter in te lichten over hun rechten. Er zijn veel media die men kan bespelen. TV , voordrachten ,kranten , tijdschriften enz.
Men heeft alleen iemand nodig die dat kan.( denken we maar als voorbeeld aan All Goor.)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”