Buur metst 3 meter hoge tuinmuur, tegen men zijgevel...

Jonie.
Topic Starter
Berichten: 2

Buur metst 3 meter hoge tuinmuur, tegen men zijgevel...

#1 , 25 jul 2014 16:39

Mijn open zijgevel komt uit op de tuin van de buur, en die heeft een 3 meter hoge muur gemetst, die vertrekt van zijn huis en eindigt tegen mijn huis.

Heb even een plannetje getekend. Afbeelding

Moet wel even melden dat er al een muurtje stond toen hij het huis kocht. Dit muurtje was 1,20 meter hoog ofzo.

M'n grootste probleem is dat de buur een zware metalen deur in deze tuinmuur heeft geplaatst. Als men daar een keer mee slaat, hoor ik dat door heel men huis. (woning heeft 80 vierkante meter woon-oppervlak, dus klein)

Wil vooral weten of het legaal is dat de muur tegen men zijgevel eindigt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jonie.
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 25 jul 2014 17:03

Heb misschien zelf al een antwoord gevonden in de bouwcode voor Antwerpen.:

Artikel 49, punt 2: 'Afsluitingen van zijtuinen dienen, voor zover zij zichtbaar zijn vanaf de openbare
weg, uitgevoerd te worden in draad of hagen.'

Wel raar dat men enkel over zijtuinen spreekt, terwijl men in punt 1 zowel zijtuinen als achtertuinen vermeld:

Artikel 49, punt 1: 'Afsluitingen van zij- en/of achtertuinen dienen, voor zover zij niet zichtbaar zijn
vanaf de openbare weg, uitgevoerd te worden in metselwerk, hagen, draad, hout
of schermen...'

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”