Schacht

LPW5901
Topic Starter
Berichten: 3

Schacht

#1 , 19 jul 2014 12:15

Ik woon in een appartement vlak onder de zolder, mijn onderbuur die op het tussenverdiep woont wil een hoogrendements gasketel installeren.
Het afvoerkanaal van deze ketel zou via de schacht zo naar de zolder moeten, in mijn appartement is van een bestaande schacht géén sprake;er is géén doorgang naar de zolder(opening) en enkel mijn nutsleidingen komen door de vloer.
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 jul 2014 12:23

Op welke schouw is zijn huidige ketel aangesloten?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LPW5901
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 19 jul 2014 12:31

Nu is hij nog aangesloten op de gemeenschappelijke schouw van de gemeenschappelijke oude mazoutketel.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 jul 2014 12:55

Mogelijks is er een schacht op zijn verdieping, maar niet meer op uw verdieping omdat deze het hoogst gelegen is.
Hij heeft daarom geen toegang tot uw appartement om deze schouw aan te leggen, tenzij jullie onderling overeen komen, dis zwart op wit op papier zetten, eventueel laten registreren, het akkoord van de AV hebben, en onderbuur alle kosten betaald.

LPW5901
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 19 jul 2014 13:25

Ja, in zijn privatief is er een schacht voor de nodige nutsleidingen naar mijn appartement.
In mijn appartement (dat het hoogst gelegen is) is er géén schacht,er is enkel een ontluchtingsbuis voor de wc's die naar de zolder loopt.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 20 jul 2014 09:40

Is het principe van de individuele verwarming aanvaard door de AV en opgenomen in de statuten?

Zo ja, is de verzekeraar (blokpolis) op de hoogte? Wie verzekerd de BA zo er problemen zijn met de individuele verwarming die een weerslag hebben op de andere delen van het gebouw?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”