Pagina 1 van 1

Technisch assistent mogelijk

Geplaatst: 11 jul 2014 13:02
door Gcosters
Dag forumleden,

Mag men in een appartementsgebouw een functie creëren voor een soort "technisch assitent"? Een eigenaar die bijvoorbeeld de lampen aankoopt en vervangt, zout in de waterverachter,... het zou eerder een vrijwillige functie zijn (zonder echte verloning) en ook zonder echte verplichtingen. Eerder een eerste soort aanspraakpunt om kosten te besparen. Mogen we op het einde van het jaar bijvoorbeeld wel een etentje trakteren? Kan dit dan van de rekening van de eigendom of is het best om dit uit eigen zak te doen?

Indien het mogelijk is, zou deze persoon dan ook een verzekering moeten/kunnen nemen? Ik veronderstel dat als het mogelijk is dat we dit dan ook allemaal duidelijk in het verslag moeten schrijven?

Re: Technisch assistent mogelijk

Geplaatst: 11 jul 2014 20:25
door Luc
Dat is in feite een huisbewaarder. Dus een aangestelde van de VME, die onder de leiding staat van de syndicus.

De volgende bepaling is van toepassing:
Art. 577-6.
§ 9. Een lasthebber van de vereniging van mede-eigenaars of iemand die door haar in dienst is genomen of voor die vereniging diensten levert in het raam van enige andere overeenkomst, mag niet persoonlijk of bij volmacht deelnemen aan de beraadslagingen en de stemmingen over de opdracht die hem werd toevertrouwd.


Vergoeding, verloning, forfaitaire onkostenvergoeding, … : steeds fiscaal belastbaar, … (vanaf de 1ste EUR, geen vrijstelling zoals in een VZW).