Pestgedrag door buren

Hubert850
Topic Starter
Berichten: 2

Pestgedrag door buren

#1 , 08 jul 2014 08:38

Reeds een acht tal jaren zijn er nieuwe buren naast mij komen te Geraardsbergen. Wij bewonen deze woning vanaf de nieuwbouw en weten dan ook dat deze 2 woningen gemaakt zijn naast elkaar op één betonnen vloerplaat. Het is daar dat het begint. Er bevind zich in deze woning een hydrofoor groep om regenwater op te pompen naar de verschillende toiletten. Zover niets aan de hand, wel wanneer de hydrofoor groep defect geraakt en een hels lawaai maakt die hoorbaar is tot in de slaapkamer. Na herhaaldelijk te proberen om de buren te bereiken( zij doen voor niemand open!) wist ik niet meer wat te doen en heb na overleg met mijn echtgenote beslist om onze wijkagent te vragen om te bemiddelen tussen ons twee. De wijkagente is langs gekomen en na een klein gesprek met ons heeft zij zich begeven naar de buren wat dacht je, zij word ook genegeerd ondanks dat de buurman thuis was. Wij hebben daarna nog een klein gesprek gehad over dit voorval en daarna is zij vertrokken met de wagen. Eenmaal zij een paar honderd meter verder was is hij als een woesteling buiten gekomen en heeft mijn echtgenote aan onze deur uitgescholden van alles en nog wat. (niet voor herhaling vatbaar sorry)Dit gaat nog een jaar door tot ik op zeker ogenblik zie dat zijn hydrofoor groep buitenstaat en heel zeker een nieuwe word geplaatst want ik hoor bijna niets meer. Wij worden daarna genegeerd en lelijk bekeken maar dat kan mij niet deren tot... er een 2de wagen word aangekocht, en hier begint het terug. De tweede wagen word s'avond afgezet zodanig dat ik het moeilijk heb om buiten te rijden. Nochthans is er plaats( Onze huizen hebben vooraan een in ham, dus een doodlopende straat met veel plaats voor verschillende auto's zonder een ander te storen) Nee hij plaatst deze wagen vlak voor de ingang. Ik heb hem gevraagd om zijn wagen een beetje anders te plaatsen, maar dat lokte een hoogoplopende ruzie uit van zijn kant. Ik heb een aantal foto's gemaakt van verschillende gelegenheden dat de auto's voor de ingang staan. Uiteindelijk word het er niet beter op want alle familieleden die komen voor feestjes en dergelijke (en het zijn er veel) plaatsen zich zodanig dat ik bijna niet meer buiten kan. Hij heeft mij de goede raad gegeven om mijn huis te verlaten en ergens anders te gaan wonen(het is mijn eigen woning sinds een paar jaar). Wij zijn ten einde raad. Ik heb kanker en moet om de 3 maand mijn bloed laten kontroleren op uitzaaiingen en dat weet hij! Ik ben ook een maaglijder sinds deze voorvallen en moet mij nog alle dagen kwaadmaken op mijn buren. Ik heb reeds met andere gedachten gezeten maar probeer het nog eens lans deze kant Ik ben ten einde raad!!
Laatst gewijzigd door Hubert850 op 11 sep 2014 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
professionalgamer
Berichten: 117

#2 , 08 jul 2014 09:40

Best het adres verwijderen. Dit doet niet ter zake voor het advies en deze mensen kunnen klacht neerleggen!

Indien iemand uw oprit blokkeert dan moet u de politie verwittigen als u niet kan uitrijden.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 08 jul 2014 09:48

-Bij parkeren voor uw inrit telkens de politie bellen om dit vast te stellen en PV op te laten maken, en indien nodig te laten slepen.
-Bij geluidsoverlast politie bellen om dit vast te stellen en PV op te laten maken.
-Investeren in een kleine dictafoon die u op uw lichaam kan verbergen (test uit waar u dit het beste doet om een gesprek duidelijk op te nemen), en elk gesprek met hem opnemen (dit mag, 1 deelnemer van het gesprek moet toelating geven, en u geeft uzelf toelating), en met afschrift van dit gesprek (opname goed bewaren) klacht neer leggen (belaging, bedreiging, wat van toepassing is).

Reclame

Hubert850
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 13 jul 2014 12:34

En wat met het pestgedrag van deze buren? Want ik vind dit echt pesten hé.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 13 jul 2014 13:34

En wat met het pestgedrag van deze buren? Want ik vind dit echt pesten hé.
Wat bedoelt u juist? Voor de wagens belt u de politie, voor de beledigingen koopt u een dictafoon en gaat u naar de politie, bij geluidsoverlast belt u ook de politie...

Wat doen ze nog?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”