Internetverbinding delen? No way!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Internetverbinding delen? No way!

#16 , 07 jul 2014 13:22

Ik denk dat de nieuwe modems die Telenet nu installeert in de privéwoningen en appartementen ook als hotspot werken. Ze zijn wel beveiligd zodat buren niet kunnen meekijken op uw PC
Enkel als de abonnee dit aanzet. Je kan dit als gebruiker ook afzetten (gevolg is wel dat je dan zelf ook geen gebruik kan maken van andere hotspots. De keuze is dus aan de gebruiker.). Maar de hotspot is wel afgescheiden van het eigen netwerkverkeer. Als er langs uw hotspot illegale zaken gebeuren, zal men niet zomaar binnenvallen aangezien Telenet ziet dat het verkeer niet via jouw netwerk, maar via de hotspot verlopen is (Politie zal hooguit eens komen vragen of er op een bepaalde dag geen wagen voor de deur stond waarin iemand met een laptop zat.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Topic Starter
Berichten: 1479

#17 , 07 jul 2014 15:48

Nog een elegante oplossing is deze: http://www.pejanssen.nl/news/6/20/Draad ... -verbergen" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer mooi maar dat werpt een klein technisch probleem op: het netwerk moet voor mijn smartphone "vindbaar" zijn, anders ben ik die kwijt van zodra ik buiten de uitzendstraal van de modem ga met mijn gsm.

Maar ik denk dat ik de truc van Vandebos ga proberen, die lijkt me het meest tactvol (het probleem zogezegd naar de werkgever verschuiven...)

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 07 jul 2014 15:51

dat zou in principe geen probleem mogen geven eens er een initiële "handshake" tussen je router en je smartphone heeft plaatsgevonden. Zodra je smartphone binnen het bereik van de router komt zullen deze elkaar probleemloos vinden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”