nalatigheid sydicus

edewit
Topic Starter
Berichten: 1

nalatigheid sydicus

#1 , 30 jun 2014 12:04

Beste,

sinds 1 jaar zijn we een nieuw mede-eigendom met 4 appartementen en 1 garage (5 verschillende eigenaars).

We hebben ervoor gekozen om met een syndicus samen te werken voor het beheer van ons gebouw, aangezien niemand van de eigenaars er noch de tijd, noch de kennis voor had.

Echter voor de ondertekening van het contract werden ons allerlei beloften gemaakt, maar eens ondertekend, bleek de opvolging al veel minder.

Er spelen zich 2 problemen:

--> electriciteit: deze moest vernieuwd worden in de trap hal. Na 3 weken zonder licht (traphal zonder lift tem 3e verdiep), heeft de syndicus toch werken laten uitvoeren. Eerste melding gebeurde in januari. nu zijn we bijna 6 maanden verder en nog steeds zijn deze werken niet klaar. Electriciteit werd vernieuwd, maar van afwerking is geen spraken (geen armaturen meer voor de verlichting, half afgewerkte schakelaars, op ieder verdiep gaten in de muur met naakte electriciteitsdraden)... iedere week wordt er contact opgenomen met de syndicus (per mail of telefonisch) en wordt ons de belofte gedaan dat het in de lopende week herstelt zal worden.... zonder resultaat

--> lek in dak: lek gebeurde in december 2013 en werd herstelt (nadat ik zelf een dakwerker heb gecontacteerd, want de syndicus vond er geen). Helaas heb ik waterschade. Ik heb reeds 4 maand geleden een offerte binnengeleverd bij onze syndicus ter goedkeuring van de verzekering om de schade te laten herstellen.... ook hier weer hetzelfde: na wekelijks contact wordt er mij steeds uitsluitsel beloofd in de lopende week zonder resultaat.

Bovendien was onze laatste Algemene Vergadering vorig jaar op 24/06. Ik heb reeds verschillende keer gevraagd wanneer deze jaarlijkse vergadering plaats zal vinden, zonder resultaat....

Wat kunnen we in dit geval doen tegen de syndicus of waar kunnen we terecht om dit aan te kaarten?
Is er een soort beroepsvereninging voor syndicussen waarbij we terecht kunnen?

Alvast bedankt voor uw informatie en advies.

Mvg.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding