individuele watermeters

bentium
Topic Starter
Berichten: 24

individuele watermeters

#1 , 26 jun 2014 14:04

Allen,

ik heb nog een vraag.
In mijn gebouw zijn er 2 appartementen en 1 studio (op het gelijkvloers). Deze 3 eenheden delen op de moment een watermeter. De nieuwe eigenaars van het gelijkvloers willen een eigen watermeter installeren. Dit is door hen toegestaan volgens de basisakte en weiger ik ook absoluut niet. De watermaatschappij verplicht ons om de 3 eenheden samen te laten voorzien van een eigen meter. Zelf wou ik ook een eigen meter laten installeren, maar het past nog niet in mijn verbouwbudget van dit jaar, aangezien dan ook de waterleidingen gesplitst moeten worden en ik dus volledig nieuwe leidingen moet leggen.
De kostprijs voor deze installatie van de watermaatschappij (dus niet voor aanpassingen aan de prive leidingen): moet deze gebeuren volgens de quotiteiten vd basisakte, of is dit ieder 1/3 daar de nieuwe meter voor een prive installatie is?

De verdeling van de quotiteiten is niet gelijk voor de 3 eenheden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bentium
Topic Starter
Berichten: 24

#2 , 26 jun 2014 14:17

in de basisakte staat de volgende vermelding: "Het is een eigenaar, bewoner of gebruiker van een kavel toegestaan op eigen kosten, het privatieve waterverbruik via een individuele meter te regelen."

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 26 jun 2014 14:24

Het zijn allemaal privatieve kosten.
Dit in de verondersteling dat de nieuwe tellers op dezelfde plaats komen als de huidige teller.
Alle leidingen vanaf de nieuwe privatieve tellers (inclusief de tellers zelf) dienen aangerekend te worden aan de privatieven.
Een privatief dat zich verder van zijn privatieve meter bevindt zal dus meer kosten hebben aangezien de leidingen langer zullen zijn.
Er komt geen verdeling volgens quotiteiten aan te pas.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”