Aangetekend schrijven adresseren aan wie?

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

Aangetekend schrijven adresseren aan wie?

#1 , 17 jun 2014 15:40

In geval een koppel samenwonend is (wettelijk of feitelijk is niet zomaar te achterhalen), één van beiden geen Belg, maar wel Europeaan is, aan wie moet men dan het aangetekende schrijven richten?

Het betreft huurders (waarbij dus de ene partner niet-Belgische Europeaan is), het betreft een aangetekend schrijven als bewijs dat gewaarschuwd werd voor eventuele latere mogelijke schade, met vraag om de situatie te verhelpen.

Moet men dan twee aangetekende brieven sturen (naar elke huur-partner)?

Of drie (ook nog een naar de eigenaar)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 17 jun 2014 15:57

De huurders zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de tuin. Naar hen is dus voldoende.
Volgens mij kan je gewoon één sturen naar 'de bewoners van X' of kan je op het gemeentehuis navragen wie er woont en wat hun burgerlijke staat is.

Naar de eigenaar moet niet, maar om misschien schot in de zaak te krijgen ('t gaat hier over bamboe, e?:)) kan je misschien wél een andere brief naar hem sturen, puur informatief, dat je zijn huurder van zijn pand gelegen te x, na herhaaldelijk mondelinge vraag, een aangetekend schrijven hebt gestuurd om blablablabla. Dat u niet zou willen dat hij hierdoor in de problemen komt blablablabla. (want als de huurders vertrekken, zit hij er natuurlijk wel mee en moet hij daar achter zijn geld gaan lopen eventueel)
Indien de verhuurder bekommerd is om zijn huis en tuin e.d., zal hij misschien ook wel eens aandringen op zijn jaarlijks bezoek en hen aanmoedigen om hier dringend werk van te maken.
De huurder hebben namelijk tov hem wel de verantwoordelijkheid om het pand als een geode huisvader te verzorgen en daarbij hoort ook de tuin.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#3 , 17 jun 2014 16:09

thx Duma.

Het gaat idd. over het bamboeprobleem. Ik krijg op emails geen reactie.
Zal dus een maandje wachten, dan vaststellingen laten doen door de politie en een aantekend schrijven richten aan de huurders, met kopij aan de eigenaar. (Eigenaar reageert ook niet op de emails).

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 17 jun 2014 16:20

Vaststelling politie?
Dat gaat je geen stap vooruit helpen. Zij kunnen niets doen.

En volgens mij hoef je ook geen maand te wachten. Des te sneller des te beter.
Gewoon nu sturen, verwijzen naar het herhaaldelijk mondeling contact en contact via e-mail.
Expliciet verwijzen naar het laatste contact waarbij hij gezegd heeft het nodig te zullen doen (of wat was het daar exact).
Dat u hoopt dat hij zijn woord zal houden, maar dat u hem toch expliciet wil laten weten dat u voldoende heeft gedaan om hen te waarschuwen voor de schade die kan voortkomen uit de uit de kluiten gewassen bamboe en dat u indien nodig verdere stappen zal ondernemen.

Verder best contact opnemen met je verzekering zodat die op de hoogte zijn van het probleem. Zij kunnen verder adviseren eventueel die verdere stappen ondernemen.

Naar de eigenaar zou ik sturen dat u reeds meerdere malen via e-mail contact met hem heeft opgenomen, maar geen antwoord hebt gekregen, dat u hem puur informatief aanschrijft om te laten weten dat zijn huurder(s) tot nu toe nog geen gehoor hebben gegeven aan uw vraag om de bamboe in te dijken. Dat u weet dat het de verantwoordelijkheid is van de huurders om voor het onderhoud van de tuin te zorgen, maar dat u niet zou willen dat hij hierdoor later, wanneer de huurders vertrekken, in de problemen zou komen en u het enkel maar als uw goede burgerplicht ziet om hem op zijn minst hiervan te informeren.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#5 , 17 jun 2014 17:22

@ duma: heb reeds contact opgenomen met de verzekering: vermits er nu nog geen schade is, doen ze niks.

Heb vanmorgen gebeld met politie, die de vaststellingen willen komen doen (blijkt dikwijls voor te komen), dit kan ik gebruiken als bewijs dat ik op voorhand heb gewezen op de mogelijke schadelijke gevolgen.

Ik wacht nog een maandje omdat ik in de mail hem even tijd heb gegeven om (fysieke) actie te ondernemen.

Na het sturen van de brief, met vaststelling door politie, doe ik niks meer en wacht ik tot ik effektieve schade heb. Het kan misschien zijn dat die nu al aanwezig is gezien de hoofdrizomen al vanonder mijn muur komen één meter voorbij de eigenlijke struik. Zal ik nog eens laten bekijken door de vaststellende agenten.

dank voor de tip naar de eigenaar. Die is al even onverzetbaar/onverzettelijk als zijn huurder.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”