overlast van buur

francy
Topic Starter
Berichten: 2

overlast van buur

#1 , 11 jun 2014 21:34

Goedendag aan allen,
ik ben tamelijk nieuw hier en zit al een tijdje met een probleem.Daarom zou ik graag jullie mening eens horen
Mijn eigendom is ongeveer 50m diep en zo gemiddeld 16m breed.onze inrit is zo'n een 30m lang en gemiddeld 4 a 5m breed tot zover
Ik heb een afscheiding 1,20m hoog over de hele lijn staan (50m) op de laatste 14m heb ik een garage(vergund) zo'n dikke halve meter van scheiding staan,om jullie een idee te geven van de situatie
mijn inrit is volledig geklinkerd
Nu heeft mijne naaste buur (verhuurd dit pand) een totaal verwilderde tuin, verschillende bomen staan minder dan 2m van de scheiding dit zijn sparren en hangen op 15m hoogte beetje over scheiding
hij heeft dan zowat de hele lengte op halve meter van scheiding struiken enz...staan die ondertussen hoogtes hebben van meer dan 5m en meer, hulst die 4a6m hoog zijn, op het dak van mijn garage is 2,60m hoog hangt over haast de hele lengte van het dak zo'n 2m naar mijn kant laurierstruiken.
Nu is daar ook nog bij gekomen dat over zo'n lengte van 20m mijn hele oprit omhoog aant komen is door de wortelen van zijn bomen/struiken,ik heb dit aangegoven aan de rechts bijstand van verzekering is nu al een jaar aant spelen maar nog geen beslissing gevallen (bestek laten uitvoeren van schade +//- 16000€)
dan nog eens hoop last van elke week denneappels,dennenaalden,bladeren,onkruid ,in de zomer ongeveer remork afval per maand in de winter is dat haast elke week
dan begint dat ook dat we de ganse dag met het licht aanzitten omdat dit alle licht weg neemt,dan ook elke week het dak op wegens verstopte goten(plat dak) dit kan toch niet de bedoeling zijn dat dit zo maar kan.Met dat mens is niet te praten want vind zoals mijn inrit dat ik dan maar eerst een wal had moeten steken zodat zijn wortels niet naar ons konden komen,dacht toch dat dat andersom was daar er hier niks staat van plant struik of boom,heeft zelfs geprobeerd om de vorige eigenaar daar de schuld van tegeven (heeft dit al een 7tal jaar gekocht)
Paar jaren terug hebben we nog schade gehad daar er een boom op de garage was gewaaid. Daar hebben we ook beetje schrik voor als dit nog eens gebeurd ligt ie op het huis met alle gevolgen van dien,ook zijn achterburen hebben daar last van maar in mindere maten.
Het is een hele brief geworden zal dus hier maar stoppen,maar vind dat dit niet meer langer gaat zo,ik ben nu 60 jaar en zie me niet op latere leeftijd nog steeds het dak op gaan en elke week iemand anders zijne rommel opruimen +dan nog te zwijgen van alle andere ongemakken, Wij wonen tegen een woonwijk achterkant met voor ons een nieuwe vekaveling

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 11 jun 2014 22:12

Veldwetboek volgen: buur moet overhangende takken verwijderen evenals hoogplant indien ze er nog geen 30 jaar staat. Doorgroeiende wortels zijn door u te verwijderen dus u zal moeten investeren in betonplaten 60 cm diep (of dieper). Niet leuk maar zo is het nu eenmaal. Al beginnen met Per AS in gebreke te stellen vooraleer ze er 30 jaar staan. In t groen wonen heeft ook,als consequentie dat je groen moet ruimen....

PS. Ben zelf bezig alle bomen die m n buren hinderen te verwijderen uit goed nabuurschap doch k Ben niet verplicht dit de doen..... Maar een lieve buur is beter dan een verre vriend en daarom tolereer ik ook z n woekerende klimop op de scheidingsdraad. De dag da k groen opruimen niet meer zie zitten verhuis ik.

francy
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 11 jun 2014 22:28

Sirkii,je bedoeld dat ikzelf voor die schade van 16000€moet opdraaien omdat buur zijn tuin laat woekeren??En we wonen tussen tamelijk nieuwe huizen met aangelegde tuinen, waar nergens hoge bomen of van die dingen staan.
aan deze tuin is 7 a 8 jaar niks meer gebeurd en maakt ook geen aaanstalten
met vorige eigenaar een 8tal jaar terug totaal geen last gehad,verzorgde alles en hield ook int oog dat er geen wortels door schoten.
Ben helemaal niet moeilijk en wil het inderdaad oplossen zo, maar gaat met deze persoon niet is gewoon om altijd zijn gelijk te krijgen,heeft een 50tal huizen en bedrijf

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”