garages

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

garages

#1 , 10 jun 2014 22:36

Ons gebouw beschikt over 3 garagepoorten. Binnenin zijn er geen tussenmuren aangebracht. Elke garagepoort behoort tot een eigenaar. Mag ik mijn garagedeel afsluiten met tussenmuren? Mag ik ook zonder toelating van de medeeigenaars een nieuwe garagepoort aanbrengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 jun 2014 22:46

Tweemaal neen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 11 jun 2014 13:11

Beste Roharro,

Mag ik vragen waarom er geen tussenmuren mogen worden geplaatst. Elke garageeigenaar staat in voor 25/1000. Kan het wel mits toestemming van de VME?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 11 jun 2014 13:21

Beste Roharro,

Mag ik vragen waarom er geen tussenmuren mogen worden geplaatst. Elke garageeigenaar staat in voor 25/1000. Kan het wel mits toestemming van de VME?
Met toestemming van de VME mag dat. Voor de poort ook nagaan of er bouwkundige gemeentelijke voorschriften na te leven zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 11 jun 2014 15:09

Deze tussenmuren zouden dan gemeenschappelijk zijn indien ze op de scheiding worden geplaatst. Mogelijks een argument om de andere garage eigenaars over te halen om toestemming te geven, zonder kosten voor hen..

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 12 jun 2014 05:59

Beste Roharro,
Mag ik vragen waarom er geen tussenmuren mogen worden geplaatst. Elke garageeigenaar staat in voor 25/1000. Kan het wel mits toestemming van de VME?
Met toestemming van de VME mag dat. Voor de poort ook nagaan of er bouwkundige gemeentelijke voorschriften na te leven zijn.
Momenteel is er in mijn VME een analoog geschil. Wat ik in die context met zekerheid kan stellen is dat in het Brussels Gewest een voorafgaandelijke stedenbouwkundige vergunning, met verplicht advies van de AV, noodzakelijk is om een parkeerplaats te kunnen wijzigingen in een gesloten garagebox. Er dienen bepaalde normen inzake ventilatie van gesloten ruimtes gerespecteerd.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”