Algemene vergadering = info avond

TELENET
Topic Starter
Berichten: 78

Algemene vergadering = info avond

#1 , 01 jun 2014 16:31

Beste leden,
Er zijn bij ons 3 M-E in de RvME, als lid heeft mijn doel altijd geweest om op papier te laten stemmen om later een bewijs ervan te hebben.
Op papier heb ik een peiling georganiseerd en 65% van de M-E waren voor.
De anderen waren niet geïnteresseerd of kwamen niet meer naar de "info avond".
Heb dan de wijze van stemmen op de agenda geplaatst.
Op vorige AV had ik de verdediging genomen van een M-E in een geschil met de syndicus.
Dat was niet naar de zin van de RvME en van de syndicus.
Ik vermoed dat zij tijdens de AV zich aan de regels niet hebben gehouden.
Meestal durven de aanwezigen de voorzitter niet tegenspreken, hij is de "Gestapo" van het gebouw en noemt zich de voorzitter van de VME.
Functie die juridisch niet bestaat.
Alles is dan ook op voorhand geregeld.

Verloop van de vergadering.
1.- het wijze van stemmen: De voorzitter beweerde dat het niet nodig was om op papier te stemmen en dat wij stemmen met handopsteking.
2.- samenstelling van de RvME: op voorhand heeft de voorzitter verklaard dat ik niet meer welkom was in de Raad en vraagde om voor mij niet te stemmen. uitspraak bevestigd door de syndicus, om problemen te voorkomen, zegde hij.
Was te voorspellen, maak niet deel van de clan.
3.- verlenging mandaat van de syndicus: Hij heeft de zaal niet verlaten. De voorzitter zegde dat die mens ook recht heeft op werkzekerheid en dat zijn mandaat moet verlengt worden.
4.- goedkeuring rekeningen: er is een rubriek "diverse kosten", niemand weet wat daar inzit, behalve de leden van de Raad.
Het betreft onkosten aangerekend door de leden van de Raad en van hun echtgenoten zoals:
- Het borstelen van de stoep voor het gebouw en ondkruit verwijderen.
Het personeel van de gemeente doet dat al.
- maandelijks opnemen van de tellers voor elektriciteit en gas door de voorzitter en een lid van de Raad.
- maandelijks abonnement voor de GSM van de voorzitter.
Het zijn altijd bedragen van 10 euro maal het aantal prestaties.
Zij hebben daarvoor geen enkel opdracht onvangen van de AV.
5.- goedkeuring verslag vorige AV: De opmerkingen dat ik ingediend had waren niet relevant volgens de voorzitter.
Goedkeuring zonder uitleg.
6.- voor de individuelle afrekening van het waterverbruik krijgen wij een bedrag te betalen, met verwijzing naar de website van de maatchappij.
7.- het verslag van de AV hebben hebben wij na 30 dagen ontvangen, volgens ons internreglement moet het binnen de 8 dagen.
8.- het verslag vermeldt dat de aanwezigelijst in bijlage is, maar alleen bij de originele PV.
9.- normaal moeten de namen vermeld worden van de M-E die tegen gestemd hebben of zich onthouden hebben.
Op de AV wordt niet gevraagd wie zich onthoud.
De syndicus vermeld soms de ja of de nee stemmen.

Conclusie: na 6 jaar inzet voor de VME heb ik besloten niet meer naar de vergaderingen te gaan, heeft geen nut.
Zwijgen en betalen is de boodschap, gezondheid is veel belangrijker.

Graag enkele reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#2 , 01 jun 2014 22:37

" niet meer naar de vergadering gaan" is niet aangewezen, nooit de moed opgeven

kunnen wachten, geld, en een goeie gezondheid is verondersteld

Nooit alles in één keer aanpakken, mij hebben ze geleerd " maximum drie " items per keer bvb boekhouding, statuten en wetgeving maar dan niet vitten op bvb kosten,.

En de wijze raad van de mede-werkers op dit forum is goud waard, maar je hebt wel een beetje bagage nodig zoals wetgeving, vaklitteratuur alhoewel het een noch het andere noodzakelijk overeenstemt.

mvg

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”