RENTMEESTERSCHAP

observer-old
Topic Starter
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

RENTMEESTERSCHAP

#1 , 22 mei 2014 14:59

In 3 van de 6 gebouwen liggen er een aantal multi-eigendommen waarvan de eigenaars verschillen per periode van het jaar. De uitrusting van die appartementen,( meubelen, TV aansluiting, keukeninrichting, enz.) wordt ook beheerd door de syndicus, zij het met werkkapitaal die op een afzonderlijke rekening wordt gestort.
1.Binnen de RME ( 18 leden ) werd er een klein comité gevormd van leden die mandataris zijn van een multi-appartement, die de syndicus bijstaan in dat beheer.

De RME is volgens mij fout !!!

2 Uit laatst ontvangen rekeningen ventileer ik een kost van 6000€ voor de COMMISSARIS van de Rekeningen, die kost die weliswaar werd aangerekend aan die multi-eigenaars.

Volgens mij is ook dat fout, want een CVR kan toch geen twee heren dienen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 mei 2014 15:44

Wat is een multi-appartement?
Ik veronderstel een appartement in onverdeeldheid?
Eigenaars kunnen toch sequentieel niet zo snel wijzigen???
Rentmeesterschap is iets anders dan de syndicusfunctie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 22 mei 2014 16:14

De syndicus kan de flats in kwestie beheren in naam van de eigenaars (komt veel voor in kustgemeenten met seizoensverhuur). De kosten voor dit beheer dat buiten het kader van de algemene delen valt zal hij echter individueel met ieder van de mede-eigenaars dienen af te rekenen. Deze taak die hij op zich heeft genomen staat immers volledig los van het beheer van de gemeenschappelijke delen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”