huis met carport >> omgebouwd en gesplitst nu handelspand???

Martinica
Topic Starter
Berichten: 4

huis met carport >> omgebouwd en gesplitst nu handelspand???

#1 , 08 mei 2014 20:17

hallo
ik weet echt niet meer wat doen.
Mijn man en ik hebben paar jaar geleden het huis gekocht van mijn moeder voor 250.000 euro zonder keuken
normaal gezien was het de bedoeling om volledig die oppervlakte met tuin en huis te kopen
daar ze ons goed blok gezet had , hadden wij ons ander huis verkocht en twee weken voor de school start gingen we de akte tekenen van het huis van mijn moeder te kopen , nu had zij daar een andere prijs opgezet en alsook de carport met stuk grond behouden
wij konden geen kanten op om op zo korte tijd iets te huren noch te kopen dus hadden we het aanvaard met alle gevolgen van dien natuurlijk
door vele ruzieen en erge feiten dat er gebeurd zijn zijn wij nu verhuisd en een tweede huis gekocht elders
nu willen we ons ander huis verkopen en kunnen we niet zelfs niet verhuren om het feit
zij bewoonde de carport , ze had die omgebouwd tot woning aanpalend aan ons huis vanachteren met kleine tuin en tuinhuisje
dit werd niet geaccepteerd en geregularisseerd van de gemeente men sprak zelfs van een bouwovertreding van haar kant
wij hebben meermaals naar de gemeente geweest en gemaild daar ze normaal gezien niet in een carport mag wonen
doch staat zij nu op hetzelfde adres toen wij er ook woonden
nu om alles te omzeilen heeft ze haar andere zoon deze carport laten verhuren voor 40 euro per maand als handelspand terwijl dat het een carport is op papier van de gemeente
nu bedreigd en dwingd die zoon om ons huis te verkopen aan hem voor nog geen 180.000 euro
elke keer stuurt hij aangetekende brieven dat wij zoveel..... euro moeten omdat hij geen klanten kan ontvangen, geen electriciteit enzo verder
wij willen ons huis verkopen maar kunnen niet door hem en de moeder
wij hebben al een zaak gehad met haar ivm de electriciteit enzo
we hebben alles afgesloten daar over de erfdienstbaarheden die punten niet in die sectie bevonden alsook wij verhuren niet dus waarom zouden wij dit toelaten?
nu als we met kandidaat kopers willen komen gaan ze drama maken en de verkoop tegenhouden
Mijn vraag is nu wat kan ik hiertegen doen?
teniet verklaren van ons aankoop huis van toen?
of iets anders??
mijn man sprak van een deurwaarder mee te laten komen met kandidaat kopers zodat die de situatie dan ter plekke kan vastleggen hoe ze het tegenhouden enzo maar ale ja ik weet het niet goed
ik zoek ook een advocaat die deze zaak kan behandelen en ons kan helpen

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 mei 2014 10:42

Is dit niet dezelfde zaak?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... rt#p301493" onclick="window.open(this.href);return false;

eylis
Berichten: 8840

#3 , 09 mei 2014 14:23

ja en ook deze: viewtopic.php?f=27&t=47290&p=255085&hilit=carport#p255085

Reclame

Martinica
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 09 mei 2014 14:56

oh ja nu zie ik het , manlief heeft me juist beantwoord dat hij hier al advies heeft gevraagd sorry voor dubbele bericht

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 09 mei 2014 18:15

DW lijkt me een goed idee.
Broerlief ook al duidelijk maken dat hij en andere van uw eigendom moet blijven.
Bespreek strategie met advocaat.

PS is er ooit een splitsingsakte gemaakt van grond en eigendom?
Is er over de regularisatie nog geen uitspraak?
Wat zegt uw advocaat?

Martinica
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 12 mei 2014 17:57

nog geen uitspraak , en er iets in de akte dat de notaris zegt dat we de andere notaris op zijn fout moeten wijzigen betreffende verkooprecht dat hij zou moeten rechtzetten maar dan erna zegt onze notaris dat het best is dat we een advocaat inschakelen voor een rechtzaak omdat mijn moeder en halfbroer kunnen zeggen van dat hun notaris de akte zo moet laten

mijn halfbroer heeft nu een handelshuur akte opgestuurd aangetekend naar ons waar hij ook over de 24 000 euro eist voor electriciteit, water en gas + zogezegd dat hij zijn klanten daar niet kan ontvangen daardoor en klanten kwijtspeelde en terug doodsbedreigingen gekregen op gsmnr

de politie lacht het weg dus laten we het zo en gaan we via advocaat alles proberen regelen

Martinica
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 12 mei 2014 22:08

Ik heb zojuist via fod site te weten gekomen dat zijn onderneming nog altijd op zijn oud adres staat en niet op het adres van onze eigendom
dus blijkbaar probeert hij toch geld te ontfutselen via on wettige regels

ik denk niet dat men een onderneming kan verdelen op twee adressen juist?
dus dit is weer een punt dat ik met de advocaat kan bespreken

Veebee
Berichten: 565

#8 , 13 mei 2014 11:17

Met die doodsbedreigingen zowieso naar de politie gaan en eisen dat die klacht behandeld wordt.
Kan later allemaal in het voordeel spelen mocht het tot een rechtzaak komen met de halfbroer

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”