Op welke wijze zelf een BAV bij elkaar roepen en houden?

Myriam2
Topic Starter
Berichten: 29

Op welke wijze zelf een BAV bij elkaar roepen en houden?

#1 , 08 mei 2014 13:24

Wij hebben grote problemen met onze syndicus.

De bank heeft al de rekeningen van de VME's geblokkeerd omdat er onrechtmatig sommen van VME's hun reservefonds zijn overgeschreven en het BIV heeft bevestigd dat ze niet meer gerechtigd zijn om als syndicus op te treden sedert november 2013 omdat ze sedert die datum geen BIV-nummer meer hebben.

Onze rekeningen worden nu ook niet meer betaald omdat de zichtrekening geblokkeerd is.

We gaan nu een aangetekende brief naar de syndicus sturen om een hoogdringende BAV bij elkaar te roepen (20% van de eigenaars moet tekenen en dat is geen probleem) om de syndicus te ontslaan maar de kans is groot dat ze op dat aangetekend schrijven niet gaan reageren.

Dan moet 1 van de eigenaars (ik in de praktijk) die de brief ondertekend heeft de BAV bij elkaar roepen maar hoe begin je daar dan aan?

1 mede-eigenaar heeft nog nooit gereageerd op mijn mails en ik zou niet willen dat ik een fout maak zodat hij bijvoorbeeld naar de vrederechter stapt. De verstandhouding tussen de andere eigenaars en die persoon is zeer slecht en hij betaalt ook zeer onregelmatig zijn provisie.

Er zal op die BAV een andere syndicus worden aangesteld maar die kan nu niks doen omdat hij nog niet is aangesteld.

Hoe begin je daar eigenlijk aan en moet ik termijnen respecteren (hoogdringend)? Dit is dus vooral belangrijk voor die ene eigenaar.

Mogen wij in die BAV ook andere punten bespreken dan alleen het ontslag en de aanstelling van de syndicus omdat we al een andere syndicus hebben?

Of is dat voor de volgende AV?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 08 mei 2014 18:12

Hoeveel appartementen ?
Hoeveel eigenaars?
Heeft iemand de adreslijst van de eigenaars?
Is er een Raad van mede-eigendom?

In de marge: neem dringend per email contact op met NICM vzw (http://www.nicm.be). Zij hebben ervaring met deze toestanden en weten wat je moet/kunt doen.

Myriam2
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 08 mei 2014 18:32

Bedankt voor de reactie.

Het gebouw bestaat uit 6 appartementen + 6 garages die niet inpandig zijn. Er zijn 6 eigenaars en we hebben geen Raad van mede-eigendom.

Ik heb de adreslijst van al de eigenaars.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”