Aanwezigheid vereist van alle eigenaars

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

Re: Aanwezigheid veresit van alle eigenaars

#16 , 10 mei 2014 13:36

Bestaat er geen enkele manier om een krachtig signaal te sturen naar deze mensen met een gefundeerde juridische stok achter de deur? Syndicus lijkt eerder vanuit een voor hem gunstig "uurtje faktuurje" optiek te denken
Juridisch: neen.
Sociaal: ja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Casis
Topic Starter
Berichten: 56

#17 , 10 mei 2014 14:03

Dit allemaal al eens goed lezen en desnoods afdrukken.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32560" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, voor de link, op pagina 13 lees ik

Indien dat quorum niet werd bereikt, zal een tweede algemene vergadering na het verstrijken van een termijn van ten minste vijftien dagen bijeenkomen die zal beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden en de aandelen van medeëigendom waarvan ze houder zij

Dus maximaal één 2e vergadering, dat heb ik de syndicus nog nooit horen vertellen..

Bedankt!

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

#18 , 10 mei 2014 14:19

Bestaat er geen enkele manier om een krachtig signaal te sturen naar deze mensen met een gefundeerde juridische stok achter de deur? Syndicus lijkt eerder vanuit een voor hem gunstig "uurtje faktuurje" optiek te denken
Juridisch: neen.
Sociaal: ja
Sociaal:ja

Luc, ik ben het 100% met je eens en ik vermoed dat het heel de toestand een gevolg van foutief gedrag van oa mezelf is.

Omdat je nog moet samenwonen en samenwerken laat je veel passeren, ik heb vele verhalen die ik wel is op cafe bovenhaal (dus als je zin hebt ;-) waar ik en andere bewoners nooit op heb gereageerd om de rust te bewaren in de laatste 5 jaar alleen (ik woon er 16 jaar) zijn volgende zaken gebeurd.

Een bloemlezing:
- Uitbreken van gemeenschappelijke muur (zonder goedkeuring, of verwittiging)
- na renovatie gemeenschappelijke delen niet opkuisen (bouwpuin in de gang)
- 5 maanden post in bij de brievenbussen achterlaten
- gemeenschappelijke deuren afschuren (oeps foutje van de schilder) en vinden dat de gemeenschap dit maar herstellen
- kavel te kopen zetten, niet meer bijdragen in onderhoud...
- bestemming van kavel wijzigen zonder bewoners te kennen en tegen de basisakte

Enz... Dus sociaal proberen een oplossing te zoeken ja, maar misschien is het soms beter om formeel en duidelijk te zijn! En dat probeer ik nu te doen;-)

Bedankt voor alle reacties

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”