Mag ik de stadsdiensten toegang weigeren tot mijn eigendom?

Hedwig
Topic Starter
Berichten: 11

Mag ik de stadsdiensten toegang weigeren tot mijn eigendom?

#1 , 26 apr 2014 20:43

Ik heb een erg vervelende buurman die mij om de haverklap de stadsdiensten op mijn erf stuurt omwille van vermeende inbreuken op mijn vergunningen, geen enkele controle wees op een inbreuk mijnentwege. Bovendien heb ik vaak om dezelfde klacht meerder bezoeken en heb ik hun al gevraagd mijn dossiers te verzamelen zodanig dat blijkt wat al gecontroleerd werd en wat niet. Nu heb ik vandaag 2 infiltratiegrachten gegraven, mijn buurman heeft gedurende één uur op zijn hoge tennisscheidsrechtersstoel, mijn afsluiting is 2 meter hoog, foto's genomen. Ik verwacht dus maandag weer bezoek van stedenbouw. Kan ik deze diensten toegang weigeren? Ik ben het ondertussen immers kotsbeu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 apr 2014 10:21

Bij politie klacht neerleggen wegens belaging (stalking) Buurman mag geen foto's nemen van uw tuin noch de personen die zich daar bevinden.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 27 apr 2014 10:25

De wijkagent - maar dat verschilt van persoon tot persoon - kan een bemiddelende en preventieve rol spelen vooraleer je zware maatregelen neemt.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 28 apr 2014 11:59

Bij politie klacht neerleggen wegens belaging (stalking) Buurman mag geen foto's nemen van uw tuin noch de personen die zich daar bevinden.
Hij mag wel foto's nemen van zijn eigendom of vanaf het openbaar domein, maar hij mag die niet gebruiken (= tonen aan derden,andere dan gezinsleden), tenzij voorafgaandelijke toestemming van wie erop staat of van de rechter.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”