Afbraakschade

saar122
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Vlaanderen

Afbraakschade

#1 , 20 jul 2007 19:29

Ik ben eigenaar van een woning die ik momenteel verhuur. Naast de verhuurde woning hebben ze een huis afgebroken om iets anders op te gaan bouwen, nu heeft mijn huurder al 2 weken geen electriciteit meer aan de zijde van het afgebroken huis, mogelijks door de werken daar. Wat me ook opviel is dat het oude huis zelf geen muur heeft tegen mijn kant van het huis en alle electriciteit ligt in mijn muren verwerkt. Kan dit mag dit? Waar kan ik dit bevragen? Ook is de electriciteitspanne misschien mede mogelijk door het vochtproblemen, doordat er geen huis meer tegen mijn verhuurde woning staat. Waar kunnen wij hiervoor terecht? We weten ook geen gegevens van de eigenaars.
Alvast bedankt !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 22 jul 2007 11:48

?Art.1382.Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.Art.1383.Ieder is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke hij door zijn daad, maar ook voor die welke hij door zijn nalatigheid of door zijn onvoorzichtigheid heeft veroorzaakt.(Burgerlijk Wetboek).

Vraag aan uw gemeente minstens het kadastraal nummer van het betrokken perceel van uw buur.Vraag aan het kadaster,tenzij de gemeente u die informatie geeft,aan de hand van dit nummer de identiteit en het adres van de eigenaar van dit perceel en maan hem aangetekend aan uw schade te vergoeden.

INDIEN u een ?Familiale verzekering? met rechtsbijstand hebt doe dan onverwijld aangifte aan die rechtsbijstandsverzekeraar.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”