VME

VME

ih001
Topic Starter
Berichten: 5

VME

#1 , 11 apr 2014 17:31

vorig jaar werd onder veel luid protest nipt aanvaard dat de terrassen worden vernieuwd.

Ik had daarover een afbetalingsplan aangevraagd. Met de overeenkomst dat ik kon betalen wat ik kon, ik ben namelijk sinds oktober werkloos.

MAar nu is de pesterij begonnen. 1 maandje niet kunnen betalen, vanwege andere belangrijke uitgaven (belastingen) en ik heb het vlaggen. Dreigementen en niet willen luisteren naar mijn argumenten.
Empathisch doof.

Moet tegen volgende week alle geld op tafel leggen of syndicus dagvaardt mij.
Pure maffia praktijken, ik zou moeten beschermd worden met een uitkering van 900 euro ...
Wie helpt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 apr 2014 19:17

Wie heeft het geld dan voorgeschoten?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ih001
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 11 apr 2014 20:43

het voorschot is door iedereen betaald. Ook door mij. Het volledige bedrag wort ook pas na de werken ad aannemer betaald. Maar ik moet dat nu ophoesten? Denk het niet. De Syndicus is een non-communictaieve maffiagast die nu weer eindelijk de tijd én een zogezegde reden gevonden heeft om ons buiten te pesten. Ik ben ook eigenaar, ik heb ook rechten.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 11 apr 2014 20:46

En wie moet er dan in uw plaats betalen?
U spreekt over een afbetalingsplan? Wat omvat dat?
Als u de syndicus niet betaalt dan kan die de aannemer niet betalen en dan komt daar inderdaad een rechtszaak uit voort.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ih001
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 11 apr 2014 22:16

juist inderdaad. er zit anders genoeg ih reservefonds.
maar bon, democratie geldt alleen als men moet betalen, niet als men hulp nodig heeft. rest my case

ih001
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 11 apr 2014 22:17

ik zal zoals elke fraudeur mss de boeken neerleggen, dan kunne ze nr geld fluiten

zoals ik al zei, recht geldt enkel als je geld hebt.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 11 apr 2014 22:30

U dient zich te houden aan de basisakte, statuut gebouw en inwendig reglement... dus een lezen wat daar staat.
U dient zich te houden aan de beslissingen van de AV .....
Indien niet akkoord zal u naar de vrederechter moeten trekken.
U hebt een plan gevraagd maar hebt u dat ook gekregen? Is dat beslist door de AV.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 11 apr 2014 22:32

Als TS niet betaalt wordt er op vraag van de syndicus beslag gelegd op zijn appartement.
Dwaze praat zal niet helpen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 12 apr 2014 11:18

Misschien een oplossing voor TS: een eigen huisje aankopen. Weg lastige syndicus, weg AV, weg mede-eigenaars.

ih001
Topic Starter
Berichten: 5

#10 , 12 apr 2014 13:44

dankje mava105. lijkt mij een zeer goed plan :-)

dank voor de reacties.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”