Probleem met buur over afgevallen bladeren

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Probleem met buur over afgevallen bladeren

#16 , 30 mar 2014 20:03

Weer een typisch geval van het microcefale groene "denken". Promotie van zonnepanelen maar verbod van vellen van bomen die de zonnestralen van de panelen weghouden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#17 , 30 mar 2014 20:04

Kan niet begrijpen dat de gemeente geen kapvergunning geeft voor een Amerikaanse eik. Hij hoort bij de woekeraars, elke eikel groeit uit tot een boompje en in natuurgebieden wordt ie gerooid. Zelfs zijn hout is niet duurzaam.
Heb ze in mijn bos allemaal mogen omzagen.

Tender
Topic Starter
Berichten: 17

#18 , 30 mar 2014 20:08

Heb ze in mijn bos allemaal mogen omzagen.
Blijkbaar heeft de gemeente hier en de deputatie van de provincie Antwerpen een andere manier van groenbeleid :(

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#19 , 30 mar 2014 20:09

Daarom vind ik het een 'rare' beslissing.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... G4&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

Tender
Topic Starter
Berichten: 17

#20 , 30 mar 2014 20:22

Hoever staat de boom van een huis?
Amerikaans eik ...waarom niet vervangen door inlandse soort?
Wat was de motivatie van de gemeente?
De boom staat op ongeveer een 19 meter van de woning. De achterbuur heeft een 25 jaar geleden een betonnenplaat met daarboven een draadafsluiting geplaast. Toen was dit nog een boompje. Nu na 25 jaar is dit een meer dan behoorlijke boom geworden en drukt de steun paal van de omheining omver. Op dit ogenblik staat de steunpaal onder een hoek van 76° en de andere mooi recht op 90°. Hoelang zal het nog duren voordat de ganse omheinig tegen de grond ligt of de draadafsluiting doorbreekt :?:. Dit is de redden dat ik de boom nu wil laten vellen in stukken en broken want volledig omzagen kan niet meer :oops: Hier hangt dan nog een behoorlijk prijskaartje aan vast, het gaat over 4 cijfers :x

Fabienne Dedeckere
Berichten: 2

#21 , 02 jul 2014 15:13

Het zit zo, als eigenaar van zo'n gigantische grote boom besef je toch zelf wel wat voor miserie dat kan brengen bij uw buur.
ikzelf heb naast een bos gewoond...
Vervloekt heb ik het, vooral in de herfst. Kilo's bladeren raapte ik op, overal. En om dan nog te zwijgen van de vele zaden van de berken die overal tussen en onder vlogen, je weet wel van die hele kleine bruine dingetjes...
Je goot uitkuisen, waterput extra uitkuisen,...
Mijn papa heeft eens met een vriend (met een schriftelijke toestemming van de eigenaars van het bos) de bomen heel grondig gesnoeid die in ons dak groeiden zelfs!!!! toen de eigenaar langskwam vroeg hij zelfs om nog bomen te snoeien...
ja, Ik was het zeker meer dan moe.
We verhuisden naar een nieuwe verkaveling, een braak stuk, zonder bomen.
Ik vind dat je als eigenaar zelf het besef moet hebben hoe ergerlijk dit voor je medeburen kan zijn.
Ik had dan nog geen zonnepanelen maar wetend dat de duiven een vreselijke smurrie nalaten op zonnepanelen en dit voor mindere productie kan zorgen. Ik begrijp zeker zeer goed uw buur en de ergernis die hij voelt.
Weet je dit komt niet onmiddellijk maar met de tijd is de maat redelijk vol.
Ik hoop dat dit niet via het vredegerecht moet, maar door samen te kunnen toegeven, ja het is een mooie boom, kijk ik snoei hem,...
en geef hem een rol tuinzakken van de action voor de vele bladeren,...
Geniet van uw tuin en van uw boom.

Franciscus
Berichten: 38587

#22 , 02 jul 2014 16:17

Dan moet men niet naast een bos gaan wonen maar op de Xste verdieping van een woonblok.

Langs de andere kant een Amerikaanse eik wordt ook in Antwerpen gerooid en vervangen door inlandse soorten.
Kapvergunning vragen maar daarbij ook zetten dat boom zal vervangen worden door boom type X.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”