De wetgeving verplicht geen website, maar wél het delen van alle documenten en informatie (verzekering, rekeningstelsel) met de VME. Indien de syndicus een alternatieve methode heeft om documenten enzo te delen, is hij vrij die te gebruiken. Maar hij is wél verplicht de documenten op één of andere manier te delen. En een website is nu eenmaal de gemakkelijkste en goedkoopste manier om documenten te delen.
Dat oudere mede-eigenaars géén internet hebben is vervelend, maar als de syndicus de documenten ter inzage op kantoor (dat in een andere gemeente kan liggen) heeft, is dat dan een eenvoudigere manier om de documenten ter beschikking te stellen? Dat zou de oudere mede-eigenaars verplichten om zich daarheen te verplaatsen om de documenten in te zien, niet echt een betere oplossing zou ik denken.
1,5 euro per mede-eigenaar per maand is niet zo goedkoop: op tien mede-eigenaars is dit 180 euro per jaar, of meer dan het driedubbele van mijn oplossing:
SyndicusOnline. Maar misschien rekent uw syndicus ook de tijd aan om documenten online te beheren etc..., alhoewel een website eigenlijk dient om tijd te
winnen.
Met vriendelijke groeten,
SyndicusOnline