opeens slot vervangen

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

opeens slot vervangen

#1 , 22 mar 2014 09:58

Ik ben eigenaar van een appartement,plots stel ik vast dat de andere eigenaar het slot vervangen heeft om in de kelder te gaan om de meterstanden
af te schrijven.
Wat kan ik hierbij onmiddellijk doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 22 mar 2014 10:13

Ik ben eigenaar van een appartement,plots stel ik vast dat de andere eigenaar het slot vervangen heeft om in de kelder te gaan om de meterstanden
af te schrijven.
Wat kan ik hierbij onmiddellijk doen?
hoeveel appt? 2?
wie is syndicus? één van de ME of een pro?

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#3 , 22 mar 2014 10:22

@Luc 2 appt,er is geen syndicus.
Ik heb normaal doorgang voor de meters,staat vermeld in de akte.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 22 mar 2014 10:52

Andere eigenaar om sleutel van slot verzoeken gelet op uw recht van doorgang. Bij weigering: vredegerecht.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 mar 2014 10:53

Dan moet de andere eigenaar u een sleutel van de meterkelder geven.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#6 , 22 mar 2014 11:14

Andere eigenaar om sleutel van slot verzoeken gelet op uw recht van doorgang. Bij weigering: vredegerecht.
Andere eigenaar zegt<ik heb niet vervangen<wat nu?

loeki
Berichten: 267

#7 , 22 mar 2014 11:34

Samen naar de deur gaan en ieder probeert zijn sleutel
Gaat zijn sleutel wel en Uw sleutel niet, dan sleutels vergelijken en is hoogstwaarschijnlijk het slot wel vervangen door hem
Past geen enkele sleutel, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets met het slot
Of is Uw sleutel krom of anders beschadigd?

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#8 , 22 mar 2014 11:40

Samen naar de deur gaan en ieder probeert zijn sleutel
Gaat zijn sleutel wel en Uw sleutel niet, dan sleutels vergelijken en is hoogstwaarschijnlijk het slot wel vervangen door hem
Past geen enkele sleutel, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets met het slot
Of is Uw sleutel krom of anders beschadigd?
Met de andere eigenaar is niet te spreken,hij zegt : loopt naar de maan.

loeki
Berichten: 267

#9 , 22 mar 2014 11:51

Als U dan 100% zeker bent van slotvervanging, dan is er maar 1 oplossing.....vredegerecht

Sirkii
Berichten: 5414

#10 , 22 mar 2014 20:31

'k Snap het probleem niet : Hangen de 2 meters in uw kelder of is dit een klein apart keldertje waarin de meters geplaatst werden en dat eigenlijk gemeenschappelijk bezit is ? Of is het een stukje gang waar "op het einde" zich de toegangsdeur tot uw kelder bevindt ?

Ik zou ook graag bij mijn meter kunnen (al is het maar om de zekering te kunnen herladen als die al eens afspringt). Kan je geen oplossing vinden om de meters toegankelijk te maken voor de mede-eigenaar zonder elkaars privatief gedeelte van de kelder te moeten betreden ? Desnoods één meter verplaatsen (Is een vrij dure oplossing omdat dan al eerst de installatie moet conform gemaakt worden en gekeurd moet worden)

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#11 , 23 mar 2014 10:07

'k Snap het probleem niet : Hangen de 2 meters in uw kelder of is dit een klein apart keldertje waarin de meters geplaatst werden en dat eigenlijk gemeenschappelijk bezit is ? Of is het een stukje gang waar "op het einde" zich de toegangsdeur tot uw kelder bevindt ?

Ik zou ook graag bij mijn meter kunnen (al is het maar om de zekering te kunnen herladen als die al eens afspringt). Kan je geen oplossing vinden om de meters toegankelijk te maken voor de mede-eigenaar zonder elkaars privatief gedeelte van de kelder te moeten betreden ? Desnoods één meter verplaatsen (Is een vrij dure oplossing omdat dan al eerst de installatie moet conform gemaakt worden en gekeurd moet worden)
de watermeter bevind in de kelder,de deur naar de kelder is op slot.
Ik heb recht om in de kelder te gaan naar de watermeter,maar nu heeft de andere een ander slot geplaatst.
Maar ik moet het eerst bewijzen van dit ander slot.Ik zelf en mijn vrouw telt niet,dit voor de rechtbank.
Volgens mij is dit voor de politie ?om dit uit te zoeken.Wat denk Je ervan?
Met de andere is niet te spreken,hij doe maar.

loeki
Berichten: 267

#12 , 23 mar 2014 10:41

als de kelder toebehoort aan de gemene delen, dan hoeft ge niets te bewijzen
Dan moet die toegangkelijk zijn voor alle bewoners
Als de kelder privatief is en er staat beschreven dat U toegang hebt tot Uw meter die daar in staat, dan moet ge Uw meter kunnen nazien onder begeleiding (toezicht) van de kelder eigenaar

Zowel in het een als het ander geval, bij geen mogelijkheid om er toegang toe te krijgen is er maar 1 mogelijkheid en dat is de vrederechter

Politie komt niet tussen in dergelijke zaken

TomStr
Berichten: 38

#13 , 25 mar 2014 16:28

de andere eigenaar zegt dat hij het slot niet vervangen heeft? Dan kan u zonder dat hij kan klagen het slot (laten) openbreken en vervangen door een ander waarna u de andere eigenaar ook een nieuwe sleutel geeft.
(lijkt mij)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”