Slotenmaker - onrechtmatig gebruik gemene delen

ch1984
Topic Starter
Berichten: 125

Slotenmaker - onrechtmatig gebruik gemene delen

#1 , 09 mar 2014 23:03

Beste,

Als voorzitter van een VME stel ik vast dat een huurder onrechtmatig gebruik maakt van een van de gemeenschappelijke delen van onze VME (priveslot op laten zettten waardoor enkel hij toegang heeft). Ik heb de eigenaars waar de huurder van huurt hen al vele malen aangesproken met vriendelijk verzoek om sleutels in te leveren, steeds zonder gehoor (enkel loze beloftes).

Recentelijk werd dit aangekaart op de AV en ook opgenomen in verslag. De redelijke termijn (3 maanden reeds) is nu echt overschreden.

Ik had eind deze week een slotenmaker willen laten komen, maar vroeg me enkele zaken af:

- kan ik via onze professionele syndicus een attest vragen waarmee de slotenmaker het slot kan openmaken?
- kan ik ook hem vragen te vermelden dat de eigenaars de kosten zullen dragen?


Ik heb nooit een aangetekend schrijvrn gestuurd, wel vele mails waarop beloftes kwamen, en er is melding in het verslag van onze AV. Hoe pak ik dit best aan?

Hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 10 mar 2014 09:14

'k Zou beginnen met de huurder aangetekend en per gewone brief (en eigenaar in kopie per gewone brief) nog 14 dagen tijd te geven om alsnog het lokaal leeg te maken en het originele slot terug te plaatsen indien het een gecodeerd slot was (sleutelsysteem) (of sleutels nieuw slot te overhandigen). Verwijs naar verslag VME en vermeldt erbij dat alle kosten voor openen lokaal (slotenmaker) en opruimen lokaal (indien nodig) via de eigenaar aan hem zullen doorgefactureerd worden.

--> Zoals Luc hieronder terecht opmerkt : Syndicus moet actie nemen en niet de voorzitter van de VME
Laatst gewijzigd door Sirkii op 10 mar 2014 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 10 mar 2014 09:41

'k Zou beginnen met de huurder aangetekend en per gewone brief (en eigenaar in kopie per gewone brief) nog 14 dagen tijd te geven om alsnog het lokaal leeg te maken en het originele slot terug te plaatsen indien het een gecodeerd slot was (sleutelsysteem) (of sleutels nieuw slot te overhandigen). Verwijs naar verslag VME en vermeldt erbij dat alle kosten voor openen lokaal (slotenmaker) en opruimen lokaal (indien nodig) via de eigenaar aan hem zullen doorgefactureerd worden.
Actie dient uitgevoerd door de syndicus, en niet door de voorzitter van de RvME.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”