Jaarrekening syndicus

Kilhuch
Topic Starter
Berichten: 7

Jaarrekening syndicus

#1 , 05 mar 2014 06:37

Ik heb een vraag aangezien ik verkozen ben als commissaris voor de jaarrekeningen. De laatste jaren was dit geen werk en heb ik gecontroleerd, waren de problemen beperkt. Nu is er eigenlijk deze week een nieuwe algemene vergadering waarbij een onderwerp de kwijting van de jaarrekening is voor syndicus en commissaris. Vandaag heb ik echter nog steeds de jaarrekening ter controle niet ontvangen. Ik heb wel al meermaals de syndicus gecontacteerd.

Ik ga zeker naar de vergadering gaan, kan ik adviseren om tegen te stemmen om deze reden?
Wat zijn mogelijke consequenties voor mezelf?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 05 mar 2014 10:08

Ik heb een vraag aangezien ik verkozen ben als commissaris voor de jaarrekeningen. De laatste jaren was dit geen werk en heb ik gecontroleerd, waren de problemen beperkt. Nu is er eigenlijk deze week een nieuwe algemene vergadering waarbij een onderwerp de kwijting van de jaarrekening is voor syndicus en commissaris. Vandaag heb ik echter nog steeds de jaarrekening ter controle niet ontvangen. Ik heb wel al meermaals de syndicus gecontacteerd.

Ik ga zeker naar de vergadering gaan, kan ik adviseren om tegen te stemmen om deze reden?
Wat zijn mogelijke consequenties voor mezelf?
Het verwerpen van een jaarrekening die niet is voorgelegd is volgens mij iets te riskant.

De meest elegante oplossing is dat u vaststelt dat de syndicus geen inzage heeft gegeven van de jaarrekening 2013 van de VME. Stel schriftelijk als commissaris van de rekeningen voor aan de AV dat het punt wegens deze reden uitgesteld wordt tot een BAV te houden:
- Ten vroegste 30 dagen nadat u de jaarrekening van de VME heb kunnen inzien
- Ten laatste op 01.06.2014
Waarbij de kosten van deze BAV ten laste vallen van de syndicus.

Formuleer dit voorstel schriftelijk en maak dit, zo mogelijk 8 dage op voorhand, over per aangetekende brief (met antwoordkaart) aan de VME en aan de syndicus (kosten ten laste van de VME).

Kilhuch
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 05 mar 2014 23:48

bedankt voor advies, hiermee kan ik verder.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”