Luidruchtige bovenburen

tim&genii
Topic Starter
Berichten: 2

Luidruchtige bovenburen

#1 , 03 mar 2014 16:22

Hallo,

eerst en vooral ben ik student. Ik huur een studio in Gent op het eerste verdiep.
Echter de woning is zéér slecht geïsoleerd dat ik en mijn vriendin werkelijk alles horen.
Nu het is ergens leefbaar geweest de eerste paar maanden, tot de vrouw en kinderen van de man op het 4de verdiep bij hem introkken.
Nu horen we niks anders dan rennen, schreeuwen, ruzie tussen de ouders, met de kinderen. Ik bedoel, de studio waar ik in bevind is 40 m². De studio waar hij zich bevindt is een dakappartement en dus kleiner. Ze zitten daar dus met vieren, de kinderen zijn ongeveer een leeftijd van 1 jaar en 4jaar geloof ik.
Die kinderen blijven daar ELKE dag, gaan niet naar school. Ze zijn zéér hyperactief, die ouders nemen ze dan ook nergens naartoe, blijven echt waar elke dag binnen. Of ze gaan soms weg voor slechts 2 uur. Ik en mijn vriendin worden er zot van. Ik zie mensen die hier verblijven in de studio's ook niet meer zoveel vanwege het lawaai, echter ik en mijn vriendin hebben nergens anders om naartoe te gaan.

Uiteindelijk heb ik de huisbaas gecontacteerd, zegt dat die op de hoogte is van het probleem, maar dat er niks kan aan gedaan worden. Er staat blijkbaar in hun contact niet voor hoeveel personen het maximaal is toegelaten en dus niks kan gebeuren. Het contract was normaal gezien enkel voorzien voor de man om daar in te trekken.

Dus hier schrijf ik dus aan jullie, vol stress, geen mogelijkheid om weg te gaan voor moment. Zou graag wat hulp willen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 mar 2014 16:38

Aan het burenlawaai kan verhuurder inderdaad niets doen Het is een feitelijke hinder die dient opgelost te worden door de 2 partijen, dus uzelf en de bovenbuur. Je kan bij hinder deze laten vaststellen door de politie. Die maakt dan een POV op dat later kan gebruikt worden bij de vrederechter.
Om te beginnen zal je moeten gaan praten met bovenbuur. Helpt dat niet, stuur dan aangetekend schrijven met kopie via de gewone post, en maak het probleem kenbaar. mogelijks weten ze zelf niet eens dat ze lawaai maken.
Informeer ook eens bij de technische dienst van de stad met hoeveel ze daar mogen wonen op die 40 m². Ik denk dat het inderdaad teveel is. Stad kan dan een PV van overbevolking opmaken.
Als dat alles niet help zal je via de vrederechter moeten gaan. Maar dan heb je weer ie Pv's nodig om sterk te staan.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 03 mar 2014 16:42

Gezien de oppervlakte dacht ik hier ook meteen aan overbewoning.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 03 mar 2014 16:47

Ocharme de mensen die op de tweede en derde verdieping wonen.

In het appartement dat we deeltijds bewonen en dat volgens de laatste normen is geïsoleerd hebben we hetzelfde probleem:

de naaste buren hun aanwezigheid merken we zelfs niet, maar soms verblijven er drie verdiepingen hoger -appartement in vakantieverhuur- soms driemaal het toegelaten aantal personen en dan is het de hel......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”