Eigen landmeter of niet

Yasminefan
Topic Starter
Berichten: 1

Eigen landmeter of niet

#1 , 02 mar 2014 13:40

Hoi,

De bouwgrond naast ons is verkocht (gesloten bebouwing). Nu is mijn vraag of ik best een eigen landmeter onder de arm neem of wacht tot de koper met een voorstel komt voor de overname van onze muur. En kan ik ook niet best de staat van de muren en de tuin afsluiting (betonnen platen) laten vaststellen door een landmeter voor het geval er tijdens het bouwen scheuren ontstaan? Vooral om dat onze muur en afsluiting in een veel betere staat zijn dan degene aan de andere kant waar tegen hij moet bouwen.
Wat kost zoiets ongeveer?

Alvast bedankt,
Grtjs
Yasminefan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 02 mar 2014 15:00

Zelf een landmeter aanstellen is geen goed idee : zijn opmetingen zijn niet tegenstelbaar aan derden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 mar 2014 16:20

het is de buurman of zijn aannemer die een plaatsbeschrijving moet laten opmaken voor aanvang van de werken.
Wijs hun daar tijdig op, voor aanvang van de werken. Indien ze dat niet doen of ouden weigeren kan je via deurwaarder dat laten vaststellen.
Ook de muurovername moet door de landmeter aangesteld door de buurman of door de architect van de buurman worden opgesteld. Gewoonlijk gebeurd dat slecht NADAT de bouwwerken gedaan zijn, zodat er nauwkeurig kan gemeten worden. Heeft de buurman duidelijke bouwplannen kan dat ook voor aanvang van de werken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”