reglement van mede-eigendom en gevolgen voor huurders????

besteph
Topic Starter
Berichten: 80

reglement van mede-eigendom en gevolgen voor huurders????

#1 , 28 feb 2014 07:20

Ik ben pas eigenaar van 2012. Onze mede-eigendom is 12 jaar geleden gebouwd. Ik ga ervan uit dat de statuten en de basisakte van de mede-eigendom wel actueel waren op dat moment en ook nog bij de overdracht van mijn kavel. Is het dan noodzakelijk dat er heden een "reglement van mede-eigendom" opgesteld wordt, waarin de syndicus heel wat extra mogelijkheden krijgt, welke hij als syndicus en de mede-eigenaars eventueel ook zouden kunnen misbruiken.

Moet zulk reglement van mede-eigendom aanvaard worden door ALLE mede-eigenaars? Of is er enkel een meerderheid van stemmen nodig? Moet dit document al dan niet verplicht geregistreerd worden?

Bijkomende vraag in dit verband, mijn huurders zijn een jong gezin met drie kleine kindjes. Er zijn drie slaapkamers in het appartement. slpk 1 =ouders slpk 2= jongetje- slpk 3 = 2 meisjes in stapelbedjes. De 2 oudste kindjes zijn niet steeds aanwezig, zij verblijven met co ouderschap regeling slechts om de 14 dagen in het appartement.

Deze huurders sloten hun woning huurcontract (9 jaar) af in mei 2012. De mede-eigenaars (onderburen) zijn oudere mensen die niet goed kunnen omgaan met kleine kindjes. (geschrei) . Ik vraag me nu af of, indien dit nieuwe reglement van mede-eigendom zou worden goedgekeurd, de mogelijkheid zou geboden worden aan de mede-eigenaars om de huurders te verplichten te verhuizen???

Waar kan ik over dit thema meer gegevens vinden ???

Graag een reactie indien mogelijk

Besteph

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding