buur bouwt op mijn grond

tvi
Topic Starter
Berichten: 1

buur bouwt op mijn grond

#1 , 19 feb 2014 17:43

de buur van mijn moeder heeft een nieuwbouw gebouwd, dit was vroeger een HOB, Dat van mijn moeder is ook een HOB met de inrit langs de half open bebouwing binnen rijden naar de garage die achter gelegen is.
Nu de buur heeft een muur gezet zonder ramen, van een nieuwe woning 2 verdiepingen met schuin dak. wij niet niet meer binnen kunnen rijden, aangezien de buur ook 15 cm over de scheidingsgrens heeft gebouwd.
alhoewel de eigendom van mijn moeder een HOB is, De buur heeft een gesloten rijwoning gebouwd. Mijn moeder woont niet op dit adres, sinds het overlijden van mijn vader. en is dus verhuurt. Vandaar de late reactie, en ruwbouw is al af. Dank dat iemand raad weet. De keuken heeft ook een raam, maar kijken nu op een muur, en ook bijna geen licht meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 19 feb 2014 20:51

Is er een bouwtoelating voor gesloten bebouwing (door de buur) met gebruikmaking van een scheidingsmuur te paard (=stukje op uw grond)? Indien niet als de weerlicht een advocaat onder de arm nemen om in kortgedingrechter de bouwwerken te doen stilleggen in afwachting van een afhandeling ten gronde.

PS als je door 15 cm niet meer kan passeren met een wagen dan was de "3 meter" niet in orde en is het waarschijnlijk grond voor gesloten bebouwing die indertijd halfopen was. Dan zal je je er waarschijnlijk moeten bij neerleggen tenzij er een notariële recht van doorgang was (gemeenschappelijke oprit)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”