Werken en de syndicus

Aster
Topic Starter
Berichten: 3

Werken en de syndicus

#1 , 05 feb 2014 23:36

Moet de syndicus al of niet de exacte aanvangsdatum kennen van verbouwingswerken waarvoor ons het akkoord werd gegeven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 feb 2014 23:39

Moet de syndicus al of niet de exacte aanvangsdatum kennen van verbouwingswerken waarvoor ons het akkoord werd gegeven.
Alleen als die (al) bekend is. Hij heeft immers geen glazen bol.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Aster
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 05 feb 2014 23:45

Laat me mijn vraag verduidelijken. Wij kennen de datum waarop de werken van start gaan, maar moeten wij dit officieel of binnen een zekere termijn voorafgaand aan de syndicus melden.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 06 feb 2014 07:11

Laat me mijn vraag verduidelijken. Wij kennen de datum waarop de werken van start gaan, maar moeten wij dit officieel of binnen een zekere termijn voorafgaand aan de syndicus melden.
In principe 15 dagen vooraf, maar de wettelijke verplichting (van de bouwmeester) is naar ik meen enkele jaren geleden afgeschaft.

Toch zou ik 15 dagen op voorhand minstens de buren verwittigen om sociale redenen.

Volgens het gemeen recht lijkt me dat je de syndicus 8 dagen voorhand moet verwittigen, omdat hij de mogelijkheid moet hebben om de eventuele opvolging van de werken te plannen.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#5 , 06 feb 2014 09:08

In onze VME werd tijdens de BAV tijdens dewelke belangrijke renovatiewerken werden goedgekeurd gevraagd en genotuleerd dat de syndicus de mede-eigenaars voldoende zou informeren over deze werkzaamheden. De Raad voor mede-eigendom zal hierop toezien en verslag uitbrengen.

Aster
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 06 feb 2014 12:22

Hartelijk dank voor jullie antwoord :)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 06 feb 2014 12:24

Ik vermoed zo dat het in dit geval werken aan het privatief van TS betreft en niet aan de gemene delen.
Als dat het geval is dan moet de syndicus de werken niet opvolgen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”