kado bon

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

kado bon

#1 , 04 feb 2014 07:31

Zijt ge verplicht als de AV een cadeau bon geld toekent voor mensen die vrijwillig gewerkt hebben met waterlek kelder .Terwijl we er voor verzekert zijn en nu kost het ons evenveel als firma kwam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 feb 2014 12:18

Wat is de vraag, en wat ben je verplicht?

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 04 feb 2014 13:34

Bedoelde ben je verplicht mee te betalen voor de die mensen die vrijwillig gewerkt hebben maar av keurde bon geld goed.En moet iedereen dan betalen of enkel degene die niet werkte en wat met mensen die weg w

Reclame

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 04 feb 2014 13:38

En is het dan geen zwartwerk water opruimen en poetsen in auto garage en kelder van 62 appartementen.Normaal ben je toch verzekert voor waterschade een pomp uitgevallen nu wilde ze geld besparen de technieker vroeg 150 euro per uur weekend tarief .

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 04 feb 2014 13:47

Ik zou maar al te blij zijn dat er nog mensen zijn die in een noodsituatie -tijdens het weekend nota bene- gratis hun handen uit de mouwen willen steken.

Wat de verzekering betreft: daar geldt een vrijstelling, waarschijnlijk x keer hoger dan het presentje voor de idealisten die jullie uit de nood hebben geholpen.

Zwartwerk: laat me lachen!!! Het was een noodsituatie. In een noodsituatie moet men verplicht hulp bieden...Mag ik dan tijdens de winter ook niet meer sneeuwruimen bij mijn tachtigjarige buurvrouw??? Gaan ze me "pakken" voor zwartwerk? En oei! stel maar eens voor dat ik van buurvrouw een borrel en een doosje pralines zou krijgen....moet ik daar dan de fiscale bibber voor krijgen????

Trouwens als de AV het heeft goedgekeurd bent u verplicht te betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

#6 , 04 feb 2014 13:55

Ja klopt wel maar was er op voorhand goed onderhoud gedaan was er niks gebeurt 3 weken lang water binnen geen kat gestuurd voor nakijken.Wat met mensen die zandzakjes legden voor de deuren van de liften smorgens ,zout op inrit strooiden vorige winter enz ,voor de ene wel en de andere krijgt niks .En dan zal iedereen bijdragen niet enkel degene die er niet waren maar de volledige vme .

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 04 feb 2014 13:58

Ja klopt wel maar was er op voorhand goed onderhoud gedaan was er niks gebeurt 3 weken lang water binnen geen kat gestuurd voor nakijken.Wat met mensen die zandzakjes legden voor de deuren van de liften smorgens ,zout op inrit strooiden vorige winter enz ,voor de ene wel en de andere krijgt niks .En dan zal iedereen bijdragen niet enkel degene die er niet waren maar de volledige vme .
Daarvoor moet u de syndicus (tenminste als u die tijdig van het dreigende gevaar op de hoogte heeft gebracht) verantwoordelijk stellen en niet de mensen die de rommel hebben opgeruimd.
Nog eens: wat beslist is door de AV in dit verband is bindend voor iedereen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 04 feb 2014 23:22

U kan wel binnen de 4 maanden na de beslissing naar de vrederechter stappen.

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

#9 , 05 feb 2014 07:08

Ja maar kan hij de ene wel de andere niet laten betalen laat ons zeggen 15 man geholpen 47 man niet geholpen .Kan hij zeggen ik reken de kosten voor de 47 man aan en 15 krijgt uitbetaalt in vorm van een bon.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#10 , 05 feb 2014 13:24

Ja maar kan hij de ene wel de andere niet laten betalen laat ons zeggen 15 man geholpen 47 man niet geholpen .Kan hij zeggen ik reken de kosten voor de 47 man aan en 15 krijgt uitbetaalt in vorm van een bon.
Je hebt zelf vermeld dat het door de AV zo is goedgekeurd. Dus geen beslissing van syndicus maar van de Vereniging van Mede-eigenars ingevolge goedkeuring tijdens AV.
Dus antwoord is nogmaals: ja.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elfjes
Topic Starter
Berichten: 45

#11 , 05 feb 2014 16:04

Nee kan tegenhouden .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”