Berekening kosten per aandelen of niet

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38594

Berekening kosten per aandelen of niet

#1 , 29 jan 2014 22:36

Bij nakijken van de verslagen van een VME vind ik nergens dat er een wijziging zou zijn in de aan te rekenen delen en wijze waarop dan die in de basisakte voorzien is.
Het is een gebouwencomplex met drie residenties die op verschillende momenten gebouwd zijn. In 81 was er een vergadering van twee residenties.(hier nog geen verdere gegevens van - ook niet van de periode 81-94
Is op dit ogenblik niet te achterhalen OF tweede residentie al bewoond was - wel gebouwd en wel eigenaars gekend.
Nochtans heeft de syndicus op een bepaald moment besloten dus geen enkele beslissing van de AV ( ik heb de verslagen van 95 tot 2012.
Syndicus is benoemd door residentie 1 en 2 in 1995.
- de ondergrondse garages niet meer mee te laten betalen (18/289)
- deze over ter dragen in 2000 aan een andere syndicus ( die nu blok 1 en 3 heeft)
- de liftkosten niet in rekening brengt voor het gelijkvloers -
- Er zijn 8 appartementen elk met hun eigen aandelen al naargelang hun grootte. (22 aandelen - 33 aandelen en 62 aandelen). Deze laatste heeft een ganse verdieping.
-Syndicus rekent echter 9 kavels ... terwijl basisakte spreekt over 8 appartementen en 9 garages (2 aandelen)
-Brandverzekering is te betalen door eigenaars appartementen maar staanplaatsen worden niet verrekend. (Of de rekening door de andere syndicus wordt doorgestuurd is niet geweten)

PS Syndicus is ondertussen wel ontslagen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 30 jan 2014 11:44

1. Werden de statuten aangepast aan de wet van 1994?
2. Staan de drie gebouwen op één kadastraal kavel? Info te vinden op een regionale website van elk gewest.
3.a. Hoeveel parkeerplaatsen telt de ondergrondse garages?
3.b. Hoeveel zijn er bovengronds?
4. Is er een milieuvergunning voor de ondergrondse garages (verplicht volgens Europese richtlijnen vanaf 10 parkeerplaatsen). Zo ja, welke klasse (1, 2 of 3). Zo ja, is de titularis geregistreerd in het KBO
5. Zijn de drie bovengrondse gebouwen en het garagecomplex afzonderlijk geregistreerd bij het KBO, of niet? Ga dat laatste na door alle adressen van de gebouwen, ingangen, ... één na één op te geven in het volgende formulier van KBO:
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... sform.html . Kijk voor elke gevonden VME de link “Werkgeversrepertorium” na (onderaan in het vak “externe links”), zo hij bestaat. Noteer de gevonden gegevens.

Bovenstaande is gebaseerd op mijn concrete ervaring met een VME, gebouwd in 1795 in twee fazen. Wel zijn daar alle Pv’s nog beschikbaar, maar pas nadat ik enkele oudere Pv’s had voorgelegd en de deurwaarder een vaststelling liet doen over de inhoud van het register van de beslissingen van de AV.

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38594

#3 , 30 jan 2014 23:52

1. Werden de statuten aangepast aan de wet van 1994?
2. Staan de drie gebouwen op één kadastraal kavel? Info te vinden op een regionale website van elk gewest.
3.a. Hoeveel parkeerplaatsen telt de ondergrondse garages?
3.b. Hoeveel zijn er bovengronds?
4. Is er een milieuvergunning voor de ondergrondse garages (verplicht volgens Europese richtlijnen vanaf 10 parkeerplaatsen). Zo ja, welke klasse (1, 2 of 3). Zo ja, is de titularis geregistreerd in het KBO
5. Zijn de drie bovengrondse gebouwen en het garagecomplex afzonderlijk geregistreerd bij het KBO, of niet? Ga dat laatste na door alle adressen van de gebouwen, ingangen, ... één na één op te geven in het volgende formulier van KBO:
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... sform.html . Kijk voor elke gevonden VME de link “Werkgeversrepertorium” na (onderaan in het vak “externe links”), zo hij bestaat. Noteer de gevonden gegevens.

Bovenstaande is gebaseerd op mijn concrete ervaring met een VME, gebouwd in 1795 in twee fazen. Wel zijn daar alle Pv’s nog beschikbaar, maar pas nadat ik enkele oudere Pv’s had voorgelegd en de deurwaarder een vaststelling liet doen over de inhoud van het register van de beslissingen van de AV.
1- Heb verslag van '81en volgend verslag van 1996 - er is wel een document iemand van de andere residentie heeft getekend document is de wet van 94 --
ALS alles was aangepast had men in 2007 bij aankoop van appartement en in 2011 door een andere mede-eigenaar daar in de akten wel melding van moeten maken aangepaste basisakte - reglement statuut gebouw, reglement inwendige orde maar niets van dat alles van 1979.
Het betreft drie gebouwen in één basisakte en gebouwd over een tijdspanne van X jaar in 81 was er zeker één residentie af en bewoont de tweede in opbouw maar wel al met gekende eigenaars. De derde residentie werd nog later gebouwd maar wel voor 1994.
2 parkeerplaatsen ondergronds zijn allen opgenomen in basisakte - 30 stuks terwijl er blijkbaar maar 27 zijn. Er zijn voor de drie residenties drie registraties in KBO - garages zijn niet apart geregistreerd. Twee residenties hebben elk 9 parkeerplaatsen de grootste officieel 12 maar dat zouden er in werkelijkheid maar 9 zijn. Ik heb een donkerblauw vermoeden dat dus basisakte alleen al om deze reden moet aangepast worden.
In 2000 zou syndicus residentie 2 tegen residentie 1 hebben gezegd regel de garages maar ik hou me daar niet meer mee bezig ... staat nergens in een verslag maar de syndicus heeft wel de te betalen aandelen aangepast.
Er is bij mijn weten geen milieuvergunning - de kelder/garages is één ruimte met een in/uitrit en drie deuren naar de verschillende blokken. GEEN lift in de kelder/garage.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 31 jan 2014 11:34

Eén basisakte & één ondergrondse ruimte voor de parkeerplaatsen = één gebouw = één VME met rechtspersoonlijkheid sinds 01.08.1995.




.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”