kosten versturen diverse brieven

Duikers
Topic Starter
Berichten: 4

kosten versturen diverse brieven

#1 , 24 jan 2014 10:54

Beste allemaal,

Ik heb een vraag aangaande verzendkosten:

Er zijn een heel pak verschillende redenen om brieven naar de eignaars te verzenden: uitnodiging vergadering, verslag vergadering, afrekeningen, opvragen provisies, aanmaningen,...

Een aantal van de eigenaars zijn akkoord om hun email te gebruiken waardoor ze geen kosten genereren.
Andere eigenaars hebben liever alles per post (volgens mij ook hun goed recht) maar er zijn kosten aan verbonden.
Ik weet dat de meeste van de kosten voor het versturen van brieven te verdelen zijn onder alle eigenaars zelf als de brieven individueel naar specifieke eigenaars verzonden worden.

Mijn vraag is of daar uitzonderingen op zijn? Neemt men bijvoorbeeld op het einde van het jaar gewoon alle verzendkosten samen om ze te verdelen volgens kwotiteiten (ook de eigenaars die via mail werken betalen in alles mee) of zijn er bepaalde verzendkosten die men toch aan de individuele eigenaar moet toekennen? Ik neem aan dat wanneer er bijvoorbeeld een eigenaar is die graag elke maand een stand van zijn betalingen ontvangt per post, men dit niet onder alle eigenaars moet verdelen? Is er ergens een logische uitleg die duidelijk maakt wat individueel moet en wat niet?


Met dank!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding