nachtlawaai door buren

poezie
Topic Starter
Berichten: 2

nachtlawaai door buren

#1 , 04 jul 2007 06:50

Ik ben het echt beu om elke nacht wakker te moeten worden van claxonerende auto's en buren die luid aan de straat staan te praten voor ons slaapkamer raam.
Elke dag begint het rond 22u30 en het stopt rond 03u00 ongeveer.Ik heb al elke nacht uit het raam gehangen om te vragen om stiller te zijn omdat er ook nog mensen zijn die gaan werken.Heb het hun ook al verschillende keren gevraagd door de dag om er rekening mee te houden maar dit doen ze niet.
In de voormiddag zijn ze stil want dan slapen ze.Kan ik hier iets tegen doen?
Want ik vrees dat dit nog eens uit de hand kan gaan lopen. Politie is geen oplossing vermits die al een paar keer per week aan hun deur staat en ondertussen goede maatjes zijn. We wonen in een doodlopende straat waar het heel rustig zou zijn als mijn geburen er niet moesten wonen. Kan ik misschien iets doen via hun verhuurmaatschappij want hun huis onderhouden doen ze ook niet het onkruid staat ondertussen al een meter hoog en groeit tussen onze platen en draad door.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 jul 2007 10:24

?Art.561.Met geldboete van tien frank tot twintig frank en met gevangenisstraf van een dag tot vijf dagen of met een van die straffen alleen worden gestraft :1? Zij die zich schuldig maken aan nachtgerucht of nachtrumoer waardoor de rust van de inwoners kan worden verstoord?(Sw.=Strafwetboek 8 juni 1867).

?De overtreding van nachtgerucht of nachtrumoer moet niet verplicht bewezen worden door een vaststelling van de bevoegde overheid?[Cass. ARP991742N,11 september 2001(V. t. V.)]

?Het misdrijf van nachtgerucht of nachtrumoer,bedoeld in artikel 561,1?,dient niet te worden bewezen aan de hand van de metingswijze en normen van de Wet Geluidshinder 18 juli 1973 of Vlarem II?[Cass. 22 januari 2002(V.E.N.),R.W.2002-03,861-862].

?Art.15.Bij het vervullen van hun opdrachten van gerechtelijke politie, hebben de politiediensten als taak : 1? de misdaden, de wanbedrijven en de OVERTREDINGEN op te sporen, de bewijzen ervan te verzamelen, daarvan kennis te geven aan de bevoegde overheden...?(5 AUGUSTUS 1992. - Wet op het politieambt).

Weigert de politie dit te doen voor het misdrijf uit Art.561.1? Sw. leg dan schriftelijk klacht neer bij de procureur des Konings met vermelding van die weigering.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”