Geluidshinder voetbalvereniging

nick1981
Topic Starter
Berichten: 2

Geluidshinder voetbalvereniging

#1 , 18 jan 2014 11:08

Hallo iedereen,

Sinds 3 jaar hebben wij een woning welke grenst aan een voetbalvereniging. Ten tijde van de aankoop vertelde de gemeente ons dat de club zou verdwijnen. Het veld werd ook enkel gebruikt voor trainingen en niet voor wedstrijden en er stonden hoge bomen langs het veld. Verleden jaar heeft de gemeente echter besloten om op de plaats van het oefenveld een kunstgrasveld aan te leggen en meteen een deel van de bomen te verwijderen zonder kapvergunning of aankondiging van deze werken. Resultaat alle avonden training met licht hinder en zaterdag en zondag wedstrijden de ganse dag met geluidshinder hoorbaar in ons huis. Ook de mensen langs het veld staan op een verhoging en kijken over de omheining ons huis/tuin in. Meermaals brieven en klachten gestuurd aan de gemeente zonder resultaat.

Een rechtzaak opstarten zien we niet meteen zitten daar dit veel geld kost en we bang zijn het uiteindelijk te verliezen.

Graag had ik van jullie willen horen of hier geen regelgeving voor is en of we hier iets aan kunnen doen. We denken dat het huis onverkoopbaar is en we gevangen zitten in iets wat ons droomhuis had moeten worden.

Groeten,

Nick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher
Berichten: 483

#2 , 20 jan 2014 12:22

Zijn er nog buren dezelfde mening toegedaan? Een inwoner kunnen ze misschien negeren, maar een wijkcomité is al iets anders.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 20 jan 2014 13:50

Zijn er nog buren dezelfde mening toegedaan? Een inwoner kunnen ze misschien negeren, maar een wijkcomité is al iets anders.
Dat is inderdaad van vitaal belang. Individuen zijn gemakkelijk te negeren, een gecoördineerde, zelfs lokale belangengroep, is een geheel ander verhaal. Een tiental benadeelde buurtbewoners die constant overlast hebben kunnen veel gemakkelijker een proces aanspannen, ruchtbaarheid via de lokale pers geven of met hun klacht doordringen op provinciaal en gewestelijk niveau.

Reclame

nick1981
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 25 jul 2014 21:16

Sorry voor mijn late reactie, de buren delen dezelfde mening. We hebben al meermaals geklaagt evenals de buren. Toch beweren ze constant dat er geen klachten zijn. Ik ga dit weekend de buren raadplegen om het probleem te bespreken zodat we dit kunnen aankaarten op het moment dat de gemeente weer aan het werk is. Onlangs heb ik een mail gehad van de schepen van sport.deze melde me dat ze niks willen doen omdat het gaat om recreatiegebied en hier lawaai mag worden gemaakt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”