lastige buren

Drie-D
Topic Starter
Berichten: 48

lastige buren

#1 , 07 jan 2014 21:38

Onze buren hebben de "lastige" gewoonte om bij elke veronderstelling van een mogelijk probleem een aangetekend schrijven te sturen. Los van het feit dat dit allerminst sympathiek is, vraag ik me af hoe ver ze daar kunnen mee gaan. Wij hebben bijvoorbeeld recent een zadeldak laten optrekken waar vroeger een plat dak zat (tegen hun zadeldak). Hun puntmuur stond bloot en was in slechte staat, dus door ons zadeldak er tegen te zetten hebben ze een pak minder kans op waterschade. Nu sturen ze alweer een aangetekend schrijven waarin ze stellen dat onze dakgoot op termijn tot waterinsijpeling kan leiden, en dat de dakdichting hetzelfde. Als we er niets laten aan doen gaan ze "verdere stappen ondernemen".

Vermoeiend is dat... Wij gaan nu een dakwerker laten komen kijken wat ervan aan is. Alweer een kost die we moeten maken omdat zij denken dat er ooit schade gaat van komen. Kunnen die mensen dat zo maar? Zo ja, wat voor stappen vallen er te ondernemen voor schade die nog niet eens veroorzaakt werd, laat staan dat ze er ooit zal komen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 jan 2014 22:22

Ik zou toch eerst eens contact opnemen met uw verzekering.
Bij het optrekken van uw zadeldak is der dan geen plaatsbeschrijving gemaakt door een architect?

Drie-D
Topic Starter
Berichten: 48

#3 , 07 jan 2014 22:48

Ik zou toch eerst eens contact opnemen met uw verzekering.
Bij het optrekken van uw zadeldak is der dan geen plaatsbeschrijving gemaakt door een architect?
Hoezo met mijn verzekering, er is geen schade? Plaatsbeschrijving is er niet.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 08 jan 2014 12:43

Als je een bouwvergunning hebt voor dat zadeldak en de werken zijn professioneel uitgevoerd dan zou k gewoon "wachten" op "verdere stappen". Dat is - als niet jurist - hoe k het pragmatisch zou laten lopen. Als je twijfelt over de kwaliteit van de uitgevoerde werken dan laat je t beste een andere dakwerker een evaluatie laten maken. Mocht er door u bij de buren vochtinzijpeling zijn dan is dit een dossier voor je brandverzekering. Dit laatste zou je ook kunnen antwoorden aan uw lastige buur.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 08 jan 2014 12:46

Dus expert van uw verzekering stelt vast dat hun eis ongegrond is..; op die vaststelling kan hun expert ook aanwezig zijn.

U hebt dan een bewijs van goede staat ... en dat ze dan nog maar brieven schrijven .... dan zou het naar belaging kunnen gaan...

Drie-D
Topic Starter
Berichten: 48

#6 , 08 jan 2014 15:20

Ok, bedankt voor de tips!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”