Hinder van buitenspot verlichting

Ivdp
Topic Starter
Berichten: 2

Hinder van buitenspot verlichting

#1 , 05 jan 2014 19:12

Sinds een aantal maanden heeft een bedrijfje wat hogerop in de straat zware verlichting gehangen, deze als het duister wordt automatisch opspringt en weer afspringt bij het opkomen van het zonlicht.

Nu is deze verlichting ( spots ) zo zwaar dat deze niet alleen het bedrijfje verlicht maar de hele straat.
Ik en mijn buur hebben hier echt last van, omdat deze verlichting in de slaapkamer binnen schijnt tussen de spleten van de gordijnen door.

Wij hebben ondertussen al 3 maal een gesprek gehad met de verantwoordelijke van dat bedrijfje, maar deze weigert te verlichting te vervangen of te verzachten, alsook een bewegingsdedector ziet deze niet zitten.
Dit voor de veiligheid van het personeel ( al dat er snachts niet gewerkt word ) alsook voor ongewenste personen af te schrikken.
Hij heeft wel de verlichting meer naar de grond laten richten maar dit helpt amper iets.

Ik begrijp dat deze persoon verlichting voorziet als afschrikmiddel of voor veiligheid van het personeel dat 's morgens toekomt, maar ik moet dit dan met verlichting die een hele straat verlicht?

Wat zegt de wet hierover?
Kan ik hiervoor een klacht indienen?

Alvast bedankt voor de nodige informatie.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 05 jan 2014 20:33

Volgende regelgeving is van toepassing:
http://www.lne.be/themas/hinder-en-risi ... elgeving-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Neem contact op met de politie (cel milieu als deze bestaat bij u), en neem bovenstaande wettekst mee.

Ivdp
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 jan 2014 18:32

Bedankt voor info

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”