overlast hond appartement

corrado00
Topic Starter
Berichten: 2

overlast hond appartement

#1 , 26 dec 2013 14:40

hallo

ik ben sinds 4 jaar eigenaar van een appartement prijsklasse normale koopwoning

in de basisakte staat dat huisdieren kleiner dan 30 cm toegelaten zijn indien de eigenaar van het huisdier er steeds op toeziet dat het dier geen hinder veroorzaakt aan andere bewoners.

ik heb al drie jaar hinder van de hond onder mijn appartement die zit te blaffen als zijn baas weg is.

in het begin heb ik de bewoner onder mij mondeling als schriftelijk op de hoogte gesteld van het probleem en dan gaat het een paar weken goed en dan begint het weer opnieuw.

de syndicus heb ik een aantal keren gebeld die op zijn beurt de bewoner onder mij gecontacteerd heeft met als resultaat dat het dan een tijd goed gaat tot het weer opnieuw begint.

de syndicus zegt dat hij betreffende bewoner niet meer belt omdat hij in zijn ogen genoeg gedaan heeft.

ik ben de enige die hierover klachten heeft daar de andere bewoners langs mij en onder mij zelf honden hebben of gehad hebben en geen last van haar hond hebben.

betreffende persoon met hond is politie-agente alleenwonend en zegt dat ze er zogezegd alles aan doet om de hond stil te houden en dat ik de enige ben die erover reclameer en bijgevolg maar op een ander moet gaan wonen.

wat nu te doen ? wijkagent ? advocaat en vrederechter ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 26 dec 2013 15:20

ik ben sinds 4 jaar eigenaar van een appartement prijsklasse normale koopwoning
Nederland?

rechtenforum.nl
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

corrado00
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 dec 2013 19:43

nee in België

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 26 dec 2013 20:36

Melden bij overlast. Bij geen oplossing zal het uiteindelijk vredegerecht worden. Syndicus wijzen op zijn deontologische plicht overeenkomstig het charter van vastgoedmakelaar en op de artikels 577bw.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 26 dec 2013 22:33

Bij overlast lawaai politie bellen en aangifte doen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”