Inzage dossier vrederechter en ander gesjoemel.

Celina
Topic Starter
Berichten: 9

Inzage dossier vrederechter en ander gesjoemel.

#1 , 15 dec 2013 11:19

Onze VME heeft via een advocaat een rechtszaak ingeleid bij de vrederechter. Als lid van de VME wens ik inzage in het dossier. Omdat het dossier nogal nefast is voor de syndicus (heeft achter de rug van de VME overeenkomsten gesloten!), vrees ik geen inzage te krijgen of niet alle stukken te kunnen inzien. Kan ik dat eisen? Kan ik tevens eisen om op de openbare zitdag gehoord te worden? Het ergste is dat syndicus onder één hoedje speelt met de RVM.
Zo wordt voor de 4de keer op rij het halfjaarlijks "verslag" opgesteld door de professionele syndicus en enkel bezorgd aan de mede-eigenaars die er om vragen, m.a.w. de VME buiten spel gezet!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2013 12:17

U kan een verzoekschrift tot vrijwillige tussenkomst neerleggen. Dan bent u partij in het geding.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 15 dec 2013 16:56

De RvM moet onafhankelijk van de syndicus haar halfjaarlijks verslag opstellen en aan de mede-eigenaars bezorgen. Dit verslag staat op de agenda van de AV en na goedkeuring kan " kwijting" worden gegeven aan de syndicus. Zolang deze kwijting niet is gegeven blijft deze verantwoordelijk voor zijn beleid t.a.v. de AV.

Reclame

Celina
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 16 dec 2013 11:15

Zijn er veel kosten verbonden aan zo'n vrijwillige tussenkomst?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 dec 2013 12:25

Aan een vrijwillige tussenkomst zijn geen kosten verbonden.

Als u geen vorderingen stelt tegen een partij zou de rechtbank u ook niet mogen veroordelen tot betaling van een rechtsplegingsvergoeding aan een partij.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”