onderhoudscontract

mede eigenaar Kaasstraat
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Antwerpen

onderhoudscontract

#1 , 25 jun 2007 23:06

Onlangs bij het bekijken van de afrekening ben ik tot de vasstelling gekomen dat er een onderhoudscontract is afgesloten voor de gemeenschappelijke cv. Dit onderhoudscontract heeft een aardig prijskaartje (15000 euro). Navraag leerde mij dat dit contract is afgesloten in 1989 voor een periode van 15 jaar. Ondertussen is dit contract reeds vervallen. Zonder mede weten van de mede eigenaars (nieuwe eigenaars) heeft de syndicus het contract stilzwijgend laten verlengen voor eenzelfde periode nl 15 jaar.

Mag een syndicus dit contract zomaar verlengen zonder dat de mede eigenaars hiervan op de hoogte werden gebracht laat staan dat ze er over konden stemmen?

Is zo'n lange contractperiode (15jaar) wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Charlie16
Berichten: 4

#2 , 05 jul 2007 14:00

Onlangs bij het bekijken van de afrekening ben ik tot de vasstelling gekomen dat er een onderhoudscontract is afgesloten voor de gemeenschappelijke cv. Dit onderhoudscontract heeft een aardig prijskaartje (15000 euro). Navraag leerde mij dat dit contract is afgesloten in 1989 voor een periode van 15 jaar. Ondertussen is dit contract reeds vervallen. Zonder mede weten van de mede eigenaars (nieuwe eigenaars) heeft de syndicus het contract stilzwijgend laten verlengen voor eenzelfde periode nl 15 jaar.

Mag een syndicus dit contract zomaar verlengen zonder dat de mede eigenaars hiervan op de hoogte werden gebracht laat staan dat ze er over konden stemmen?

Is zo'n lange contractperiode (15jaar) wettelijk?
Neen, de syndicus mag deontolgisch zonder toelating van de algemene vergadering geen contracten afsluiten die de duur van zijn mandaat overschrijden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”