Nieuw dak gemeenschappelijke eigendom

Van Doorslaer
Topic Starter
Berichten: 1

Nieuw dak gemeenschappelijke eigendom

#1 , 09 dec 2013 20:19

Het gebouw bestaat uit 1 appartement en 2 handelszaken. Het appartement is mijn eigendom en 45% van de gemeenschappelijke delen . Het appartement bevindt zich onder het dak. De twee eigenaars van de handelszaken onder mij bezitten elk rond de 25% en 30%. Momenteel verhuur ik mijn appartement en de laatste tijd klaagt de huurder over het dak dat grote mankementen begint te vertonen. Vooral bij hevig weer en in de winter lekt het dak. Een dakwerker heeft herstellingen gedaan en heeft geconstateerd dat het dak dringend aan vervanging toe is. Wij zouden graag deze werken laten uitvoeren en het dak volledig laten vernieuwen. De andere 2 eigenaars willen deze werken niet mee laten uitvoeren terwijl het ook hun dak is en zij medeverantwoordelijk zijn. Het gebouw heeft geen syndicus. Deze werken zijn echt nodig en wil ik laten uitvoeren, maar de volledige kosten kan en wil ik niet dragen. Kan iemand mij raad geven. Moet ik naar het vredegerecht. Moet ik een syndicus aanstellen...? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 dec 2013 20:41

Wat staat er in de eigendomsakte - basisakte van het gebouw wat de verdeling van de kosten betreft.
Aandelen verdeling .

Hen beide per AS en gewoon schrijven (naar elkaar verwijzend) in kennis stellen van het probleem.
Voor de goede orde hen vragen of zij akkoord gaan met de offerte.
Misschien best enkele offertes laten opstellen.

Misschien ook ineens met een goede isolatie van het dak. Waar u trouwens premies voor ontvangt. En binnenkort zo wie zo verplicht wordt bij verhuur van woning/handelsruimte ( dat laatste weet ik niet dus eens navragen).
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2919,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”