dieren in gemeenschap

martine
Topic Starter
Berichten: 93

dieren in gemeenschap

#1 , 02 dec 2013 12:07

Gechte,

Wij verhuren een app. in een gebouw met meerdere huurders/eigenaars.
In onze basisakte staan dat men kleine dieren mag houden zolang deze geen overlast bezorgen.
In mijn verhuurovereenkomst staat dan ook dat dieren toegelaten zijn in mijn verhuurappartement.
Doch al geruime tijd en vooral in het wekend blaffen de honden van mijn huurder soms gans de nacht.
Voorlopig zijn er nog geen reakties/klachten van de andere bewoners op geweest maar ik denk dat dit in de nabije tokomst wel zo zal zijn.
Kan ik daar verantwoordelijk voor worden gesteld omdat men al eens in het verleden een proces verbaal heeft laten opmaken om dat mijn hond eens blafte,(in de dag),maar daar is toen verder geen gevolg aan gegeven door de instansies.

Hartelijk Dank
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 02 dec 2013 12:16

Uw huurder al aangetekend wijzen op feit dat hond blijkbaar overlast bezorgt.
De andere huurders/eigenaars kunnen steeds aangifte doen bij politie wegens overlast.
Door feit dat u anticipeert blijkt dat u ook niet akkoord gaat met het gedrag van de huurder.

martine
Topic Starter
Berichten: 93

#3 , 02 dec 2013 17:15

hi Franciscus,
Met deze bedankt om uw tegenberichtje.
Mij stoort het zekers niet en enkele medebewoners ook niet omdat deze zelf dieren hebben(misschien omdat ik een dierenvriend ben),maar ik heb gelukkig een huurder die mijn app.zeer goed onderhoud en zich houd aan de regels van basisakte en algemeen regelement van het gebouw,dus ik heb zekers geen klagen,(heb spijtig genoeg al andere feiten meegemaakt met vorige huurder).
Doch bij mijn inziens kan ik allleen maar afwachten als er een klacht zou neergelegd worden denk ik.
Ik zal de huurder toch met deze zekers aangetekend verwittigen om aan deze toestand iets te doen indien er een klacht van een andere meebewoner zou binnenkomen.
Doch met deze hartelijk bedankt om uw tegenberichtje.
groetjes
martine

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 02 dec 2013 17:28

Spreek er eerst eens gewoon met de huurder over (aangezien het blijkbaar gaat om iemand die zich op alle andere punten wel van zijn verantwoordelijkheden kwijt.).

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 02 dec 2013 20:28

Kan een reden zijn voor het blaffen ...daar kan misschien iets aan gedaan worden.

Ooit meegemaakt dat een buur klacht neerlegde wegens hond die blafte ( eigenaar was gaan werken.
Wat bleek dat de buur die klacht neerlegde een van zijn kinderen een yokari bal (bal met rekker) tegen de ruit liet stuiteren dus over de tuinmuur heen. Tot de hond natuurlijk horendul werd.
Kwam uit omdat er een babyfoon werd gebruikt (andere buur kon dus luisteren naar de honden) maar hoorde regelmatig een bonk tussen en door het blaffen heen.

Hoe ver kan men gaan in pestgedrag.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”