meergezinswoning appartementen met achterliggende garages...

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: meergezinswoning appartementen met achterliggende garage

#16 , 29 nov 2013 12:42

Maar het is toch ook niet logisch dat een eigenaar van een garage moet meebetalen in een lift die ze nooit nemen of schilderwerken van een trapzaal die ze nooit ofte nimmer betreden.
Ik denk dat eigenaars van de appartement een kans zien om kun kosten op kap van de garage eigenaars te drukken.
Als ze dat effectief ook doen, maak je veel kas uw gelijk te behalen bij de vrederechter.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#17 , 29 nov 2013 12:58

Wordt u uitgenodigd voor de AV elk jaar en krijgt u daarvan het verslag?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 29 nov 2013 13:12

Ik vrees dat de antwoorden op de OORSPRONKELIJKE vraag in vicieuze cirkels blijven draaien en daardoor TS enkel in verdere verwarring zullen brengen.

Ik tracht samen te vatten:

- in de oorspronkelijke statuten stond dat hij niet moest bijdragen in de gemene kosten van de appartementen
- dan zijn de statututen mits de vereiste meerderheid (4/5) gewijzigd door de AV
- of de wijzigingen door TS betwist kunnen worden hangt, bv. voor wat de lift betreft, af van het feit of hij al dan niet van de lift gebruik kan maken om naar zijn garage te gaan (de mogelijkheid is voldoende om hem te laten bijdragen, ook als hij van die mogelijkheid geen gebruik maakt)
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

#19 , 29 nov 2013 13:53

Ik heb niets te zoeken in het appartementsgebouw, zelfs geen sleutel van,onder één van die appartementen is een doorgang gemaakt om van de straat naar de garage te gaan.maar in die doorgang staat geen lift.Dus ook geen gebruik hiervan door mij.
Roharro,wat die 1000sten betreft, tussen haakjes staat zowel appartement als garages dus m.a.w. evenveel betalen, dat is juist het punt.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 29 nov 2013 13:57

Ik heb niets te zoeken in het appartementsgebouw, zelfs geen sleutel van,onder één van die appartementen is een doorgang gemaakt om van de straat naar de garage te gaan.maar in die doorgang staat geen lift.Dus ook geen gebruik hiervan door mij.
Roharro,wat die 1000sten betreft, tussen haakjes staat zowel appartement als garages dus m.a.w. evenveel betalen, dat is juist het punt.
Dan zou ik het voorleggen aan de vrederechter.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

#21 , 29 nov 2013 14:09

dank U allemaal voor de nuttige informatie, het heeft mij alleszins veel geholpen in deze doolhof.
met dank aan allen voor dit prachtige forum

Franciscus
Berichten: 38592

#22 , 01 dec 2013 01:03

Dat zou dus ook willen zeggen dat een eigenaar van een appartement EN een garage tweemaal bedrag zou moeten betalen.

Betaal niet en breng die zaak voor de vrederechter ...liefst met alle andere garage-eigenaars die geen appartement hebben.

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

#23 , 01 dec 2013 14:08

niet juist Franciscus, alleen voor inversteringswerken iedereen dezelfde duizendsten :1100sten en belangrijk per eigenaar.
Er zijn 10 appartementen met 10 garages, maar 2 hebben enkel garage, dus 12 eigenaars in totaal.
dus appart + garage 1100sten, enkel appartement 1100sten,enkel garage 1100sten.Voor onderhoud /herstelling is het anders.
onderhoud ,herstelling lift vb per appartementsaandeel op 637sten.onderhoud/herstelling van garages( vb grasdallen,dak garage) per garageaandeel
aangerekend op 100sten.Notaris reeds gecontakteerd, maar deze verwijst naar andere notaris die de basisakte heeft gemaakt indertijd maar niet op de hoogte is van de AV.(Van kaske naar de muur dus).Ik ga eerst nog wat inlichtingen vragen betreft welke investeringswerken (bedrag) ons nog te wachten staat? en dan neem ik een beslissing.Hartelijk bedankt voor de raad.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”