kosten gemeenschappelijk appartement

dedepat
Topic Starter
Berichten: 5

kosten gemeenschappelijk appartement

#1 , 17 nov 2013 14:43

hallo

ik heb met mijn ex vrouw in 2006 een appartement aanzee gekocht
ik ben officieel gescheiden sinds dit jaar oktober 2014
nog steeds blijven alle rekeningen en facturen naar mij gestuurd, kadaster, gemeentebelastingen , belastingen voor tweede verblijf.
wanneer ik vraag waarom , wordt er mij geantwoord dat ik al errste persoon in aanmerking kom????
Mijn ex is werkend , en het eigendom staat op de naam van mijn drie kinderen , wij hadden er het vruchtgebruik van.

waarom moet ik dan de volle pot op mijn eentje blijven betalen???
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 nov 2013 15:49

Je kan op uw beurt het aandeel van uw ex aan haar doorrekenen. Fiscus maakt die splitsing niet voor u.

dedepat
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 17 nov 2013 16:29

ja , wel dat is mijn probleem
mijn ex verhuurd het appartement, incasseert met haar nieuwe partner , en ik heb tot nu alle kosten alleen gedragen
ge weet wel indien er een openstaande rekening is van de belastingen , dat deze dan ook van de terug te vorderen belanstingen worden afgetrokken
het is nu dat ik eindelijk gescheiden ben, dat ik kan overgaan naar een gedwongen verkoop , maar voor dit jaar blijven de kosten toch nog lopen...

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 nov 2013 16:45

Je kan toch met terugwerken kracht uw rekening maken.

dedepat
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 18 nov 2013 19:11

jazeker , met de verheffing, maar ondertussen betaal ik alles en wens ik echt van dat appartement af te geraken
ik dacht dan ook dat de belastingen de twee eigenaars aanschreven , maar hier is het nog steeds enkel ik, enfin afwachten dan
mvg
dre

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”