sta caravan in mijn tuin

Jef 007
Topic Starter
Berichten: 737

sta caravan in mijn tuin

#1 , 15 nov 2013 15:17

mijn huis staat op 26 a e grond, zonevreemd.
er is dus nog plaats genoeg voor een chalet of sta caravan.
Mag ik op mijn grond een sta caravan ( met of zonder wielen) neerzetten om mijn zoon te laten wonen, hij krijgt stroom en waterleiding van mijn huis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 nov 2013 16:13

Uw huis staat al zonevreemd, en in een dergelijke zone mag er NIETS meer worden bijgezet..

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 17 nov 2013 18:57

Er mag natuurlijk niets worden bijgezet maar als je denkt dat niemand uit de buurt gaat reclameren en je bent bereid onmiddellijk alles weer origineel te maken als ze t je opleggen kan je t natuurlijk wel doen. Neem ev een echte caravan maar een groter model moet natuurlijk gekeurd en verzekerd zijnom caravan te zijn. Nogmaals, het mag niet maar t kan je uit de nood helpen. Weet wel dat je zoon bij jou gedomicilieerd zal zijn met alle problemen vandien mochten er schulden zijn en beslagname volgen.

Reclame

Jef 007
Topic Starter
Berichten: 737

#4 , 17 nov 2013 19:28

ik zal de caravan een beetje "verstoppen" met klimopplanten en groene verf
is mi. een mooie gelegenheid om toch apart te wonen en toch huurkosten uit te sparen en om te sparen voor een eigen woonst later

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 17 nov 2013 19:34

Agrarisch gebied?
Je mag in een aantal gevallen wel uitbreiden tot 1000m³.
Hier al eens lezen :

http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/In ... Zonevreemd" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga na via gemeente hoe het juist is aangegeven in GIS
http://www.agiv.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jef 007
Topic Starter
Berichten: 737

#6 , 17 nov 2013 20:30

ja, mijn huis is een voormalige boerderij, nu ongeveer 100 jaar oud

Kim M.
Berichten: 19

#7 , 22 nov 2013 21:18

Wij hebben op een stuk landbouwgrond 2 stacaravans staan welke er al zeker 5 jaar goed zichtbaar vanop straat staan. Dus als er niemand over valt kan het. Aangezien er ook kleine kruiwagenwielen onder een stacaravan staan kunnen ze hier weinig tegen doen omdat het dan roerend goed is. Wanneer Onze woning zelf is ook zonevreemd maar wij hebben nog ruim mogen bijbouwen. Wanneer je meerdere caravans plaatst dan mag het niet want voor een camping moet je op recreatiegrond zitten. Het is wel de bedoeling dat uw zoon nog gewoon op uw adres geregistreerd staat en dan is de caravan niet meer dan een hobbyruimte tussen haakjes.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”