Honden

rik1953
Topic Starter
Berichten: 24

Honden

#1 , 25 okt 2013 14:46

In onze basisakte staat voor ons appartementsblok dat er kleine huisdieren mogen gehouden worden.
Een eigenaar houdt er nu twee grote honden. Deze honden blaffen erg veel en zorgen voor overlast.
De syndicus zegt dat hij niet kan optreden.

Op welke manier kan de raad van mede-eigendom of de syndicus de voorwaarden van de basisakte
laten naleven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 okt 2013 14:54

Door de syndicus aangetekend te wijzen op zijn verantwoordelijkheid ten opzicht van het reglement en het risico dat zijn burgerlijke aansprakelijkheid zal aangesproken worden mocht één van de ontevreden mede-eigenaars deze zaak voor het vredegerecht en de tuchtcommissie van het BIV brengen.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 25 okt 2013 14:57

Los van het feit dat overlast overlast blijft en met tussenkomst van de politie kunnen aangepakt worden.

Reclame

Yikkie
Berichten: 10

#4 , 23 nov 2013 18:02

In het vorige appartement waar ik woonde stond er een ganse clausule in het algemeen reglement. Dat kleine huisdieren (een hond is hoe groot ook een klein huisdier) toegelaten zijn als er geen overlast was. En dat in het andere geval je verplicht kon worden de dieren weg te doen.
In mijn huidig reglement staat er volgens mij niets over, buiten dat kleine dieren toegelaten zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”