Kelderdeur op slot

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Kelderdeur op slot

#1 , 15 okt 2013 15:50

plots een probleem

3 jaar een appartement gekocht, dit is een blok van 5 stuks waarvan ik er 1 heb.
Er zijn 2 eigenaars, ik en een vrouw.
Ik heb recht om in de kelder te gaan ( aangegeven in de basis akte)om de watermeter te noteren, de kelderdeur is plots op slot.
Ik heb bij aankoop geen sleutel van de kelderdeur.
Er staat letterlijk in de akte van vrije doorgang te verlenen.
Ik heb het gemeld bij de politie en zeggen tegen mij: de deur mag opslot gedaan worden.
Ik heb al een hele tijd een sleutel kunnen kopen en die past op de deur,wat indien ik de deur open doe, ben ik dan wettelijk in orde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 15 okt 2013 16:07

Wie is eigenaar van de kelder?

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#3 , 15 okt 2013 16:42

die vrouw,

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 15 okt 2013 17:18

Als u volgens de akte toegang hebt tot de kelder voor het raadplegen van meterstanden, dan mag u die sleutel gebruiken voor juist dat doeleinde. U dient dan wel telkens weer te sluiten.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#5 , 15 okt 2013 17:33

Als u volgens de akte toegang hebt tot de kelder voor het raadplegen van meterstanden, dan mag u die sleutel gebruiken voor juist dat doeleinde. U dient dan wel telkens weer te sluiten.
Bedankt voor het antwoord.
Maar ik probeer eerst het beleeft te vragen om de deur te openen,indien zo ben ik al zeer tevreden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”