ik zoek naar een wetsartikel

inina
Topic Starter
Berichten: 311

ik zoek naar een wetsartikel

#1 , 26 sep 2013 19:13

Geachte forumleden,

Ik ben op zoek naar het wettelijk antwoord op de vraag of "de vereniging van mede eigenaars van een klein appartementsgebouw via een stemming een huurder en/of niet inwonende eigenaar kan verplichten om in eigen persoon periodiek de VOLLEDIGE gemeenschappelijke traphal te poetsen."

Indien hier een wettelijk antwoord op bestaat, ontving ik graag de link maar het betreffende wetsartikel of eventueel een mogelijk antwoord gegeven in de rechtspraak of rechtsleer.

Met alle achting en dank bij voorbaat

Inina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 26 sep 2013 19:47

Dat artikel bestaat niet, het netjes houden van de gemeenschappelijke delen wordt geregeld in het reglement. De regeling dient wel fair en eerlijk te zijn indien men herroepen ervan in het vredegerecht wenst te voorkomen... Om tegenstelbaar te zijn aan bewoners die geen eigenaar zijn dient deze wel een kopie van het reglement ontvangen en bevestigd te hebben bij het ondertekenen van het huurcontract.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#3 , 27 sep 2013 04:17

Hartelijk dank voor deze toelichting.
Vriendelijke groeten
Inina

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”