overwegenis

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

Re: overwegenis

#16 , 17 sep 2013 09:02

Nee een landmeter heeft als op gemeten en die heeft vast gesteld waar de overtreder zit en het is wel degelijk de verbouwer geweest die te ver op de wegenis is gekomen op het kadasterplan is ook duidelijk te zien wat er is gebeurd.
Weten jullie soms welke stappen er moeten ondernomen worden om deze te verwijderen zodat er terug een doorgang is van 4 meter.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#17 , 17 sep 2013 11:22

Maar kan men hem verplichten om deze terug vrij te maken anders kunnen ze niet naar achter met grotere landbouwmachines
Dat kan, maar dat is ook niet zeker.

Er bestaat nog steeds zoiets als rechtsmisbruik.

U kan zich in ieder geval tot de rechter wenden op grond van artikel 682 B.W. en verder.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38602

#18 , 17 sep 2013 18:55

Zijn die achterliggende eigendommen op een andere wijze te bereiken.
Op de foute buur zijn rekening kan mogelijk ergens anders een 'weg' worden aangelegd.

Reclame

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#19 , 18 sep 2013 02:34

Neen de buur kan de weg niet verlegen te meer indien de achterin gelegen gronden moeten bereikt worden moeten ze nu over mijn domein wat uiteindelijk niet de bedoeling kan zijn dat ik opdraai voor zijn werken te meer daar hij bij de aanvraag van de bouwvergunning geen woord rept aangaande de servitudeweg, vermoedelijk omdat dan de vergunning nooit zou zijn goedgekeurd meer zelf normaal had hij volgens stedenbouw dan 3 m van de servitude weg moeten weg blijven als je als neemt zoals het nu ligt zou hij feitelijk moeten afbreken omdat hij valsheid in geschriften pleegt

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 18 sep 2013 10:25

Indien de gebruikers van de achterliggende gronden over uw eigendom moeten rijden om de weg te kunnen gebruiken, zet dat een afsluiting op uw eigendom. Dan zullen de achterliggende buren wel de zaak doen escaleren, en zijn zij de boeman tov uw buur en niet jij. :)

Franciscus
Berichten: 38602

#21 , 18 sep 2013 12:24

Ik wilde zeggen dat de buur mogelijk langs zijn andere kant van zijn eigendom grond zal moeten kopen om de weg terug aan te leggen.

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#22 , 18 sep 2013 12:50

Nee is half open bebouwing

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#23 , 18 sep 2013 13:38

Neen de buur kan de weg niet verlegen te meer indien de achterin gelegen gronden moeten bereikt worden moeten ze nu over mijn domein wat uiteindelijk niet de bedoeling kan zijn dat ik opdraai voor zijn werken te meer daar hij bij de aanvraag van de bouwvergunning geen woord rept aangaande de servitudeweg, vermoedelijk omdat dan de vergunning nooit zou zijn goedgekeurd meer zelf normaal had hij volgens stedenbouw dan 3 m van de servitude weg moeten weg blijven als je als neemt zoals het nu ligt zou hij feitelijk moeten afbreken omdat hij valsheid in geschriften pleegt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”