Aanleg parking op medeeigendom

P@ul
Topic Starter
Berichten: 3

Aanleg parking op medeeigendom

#1 , 09 sep 2013 12:03

Beste forum-leden,

Nogmaals heb ik een vraagje aangaande de mede-eigendom ivm de in 2007 aangekochte appartementen.

Tot heden is de tuin (hof) achter het gebouw nog niet aangelegd, niet tegenstaande dit wel moest uitgevoerd worden.
Nu heeft de syndicus een deel laten verharden met kiezelstenen voor aanleg van een parking voor 2 mede-eigenaars.
Bij stemming van 50+1 is dat goedgekeurd en die 2 eigenaars krijgen van de syndicus de exclusiviteit tot parkeren
dit gedurende 10 jaar. De kosten van aangelegd worden wel gedragen door deze 2 mede-eigenaars.

Is de stemming van meerderheid (50+1) wettelijk of is dat geen bestemmingswijzing en wat zijn dan de vereiste stemmen?

Dank bij voorbaat, groeten.
Paul

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dual
Berichten: 56

#2 , 15 mei 2014 11:37

verandering naar privatief moet iedereen akkord zijn niet??

dual
Berichten: 56

#3 , 15 mei 2014 11:38

sorry "akkoord"

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 15 mei 2014 13:36

t Lijkt mij dat hiervoor de basisakte moetbaangepast worden omdat die 2 eigenaars nu een groter " genot" krijgen en dus ook meer moeten bijdragen in de gemeenschappelijke kosten. De andere eigenaars hebben immers minder "genot" van de tuin. t Staat je natuurlijk vrij om het zo-zo te laten.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 mei 2014 15:55

t Lijkt mij dat hiervoor de basisakte moetbaangepast worden
.
Basisakte aanpassen voor een tijdelijk (10 jaar) genot door 2 mede-eigenaars lijkt me wel wat teveel van het goede. Dan zal ze binnen 10 jaar opnieuw moeten worden aangepast als er toch een tuin zou komen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”