secretaris op av uit functie gezet

lutje
Topic Starter
Berichten: 6

secretaris op av uit functie gezet

#1 , 19 aug 2013 22:20

De secretaris is op een av uit zijn functie gezet. er is op een daaropvolgende av een beslissing genomen dat de huidige syndicus alle officiele documenten zal beheren en er niet meer met een secr wordt gewerkt.Deze wil alle documenten overdragen met uitzondering vanhet werkboek inkomsten en uitgave kaniemand mij zeggen onder welk art van het burgerlijk wetboek kan vinden alvast bedankt lutje;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 aug 2013 22:32

Nergens. Het is verplicht een secretaris aan te duiden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 20 aug 2013 11:09

Ik zie niet in dat een "secretaris" documenten zou beheren en zeker niet iets dat verband houdt met inkomsten en uitgaven. Het is de syndicus die deze documenten bijhoudt. Een secretaris wordt telkens bij het begin van de AV aangesteld en diens functie houdt op bij de ondertekening van het verslag op het einde van de AV.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 29 aug 2013 05:48

De secretaris is op een av uit zijn functie gezet. er is op een daaropvolgende av een beslissing genomen dat de huidige syndicus alle officiele documenten zal beheren en er niet meer met een secr wordt gewerkt.Deze wil alle documenten overdragen met uitzondering vanhet werkboek inkomsten en uitgave kan iemand mij zeggen onder welk art van het burgerlijk wetboek kan vinden alvast bedankt lutje;
De "secretaris van de VME" dient op staande voet ALLE documenten, ... over te maken aan de syndicus. Hij heeft geen retentierecht, omdat hij een functie uitoefende die met 100% zekerheid niet meer wettelijk is sinds 01.09.2010.

De functie "secretaris van de AV" is het enige wat ervan overbleven is. Het is een tijdelijke functie voor de duur van de sessie van de AV. Een niet-mede-eigenaar of de syndicus mag deze functie uitoefenen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”